لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۱۲:۲۸

برق وارداتی کابل و یازده ولایت افغانستان قطع شد


شرکت برق افغانستان تأیید کرده است که مخالفان مسلح دولت برق کابل، پایتخت، و یازده ولایت دیگر را قطع کرده‌اند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی این شرکت گفته که مخالفان مسلح در سه روز گذشته چهار پایه برق وارداتی ازبیکستان و تاجیکستان را در ولایت‌های کندز و بغلان منفجر کرده‌اند.

آقای توحیدی به رادیو آزادی گفت که دیروز یک پایه برق در منطقه عسقلان کندز و یک پایه دیگر در منطقه دند شهاب‌الدین ولایت بغلان منفجر شدند.

به گفته او، شورشیان صبح امروز نیز دو پایه دیگر برق را در منطقه "حسن تال" ولسوالی بغلان مرکزی از بین بردند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی ریاست برق کابل
وحیدالله توحیدی سخنگوی ریاست برق کابل

سخنگوی شرکت برق افغانستان گفت که شورشیان تا حال به کارمندان این شرکت اجازه نداده‌اند که اقدام به ترمیم این پایه‌ها کنند.

آقای توحیدی افزود که با انهدام این پایه‌های برق، نیروی برق وارداتی در کابل و ولایت‌های ننگرهار، لغمان، لوگر، پکتیا، خوست، پروان، پنجشیر، کاپیسا، غزنی و میدان‌وردک به صورت کامل قطع شده است.

تا حال هیچ گروهی مسئولیت انهدام این پایه‌های برق را بر عهده نگرفته، اما جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان، به رادیو آزادی گفت که گروه طالبان این پایه‌های برق را منهدم کرده‌اند.

این در حالی است که این گروه پیش از این گفته بود که به پروژه‌ها و تأسیسات عام‌المنفعه به ویژه خطوط انتقال و شبکه توزیع برق حمله نخواهد کرد.

گروه طالبان پیش از این بارها با منفجر کردن پایه‌های خطوط انتقال نیروی برق، برق پایتخت و مناطق اطراف آن را قطع کرده تا از این طریق دولت را تحت فشار افکار عمومی قرار دهد.

XS
SM
MD
LG