لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۰

وزارت دفاع از تأمین امنیت در روز انتخابات اطمینان داد


ساختمان وزارت دفاع افغانستان
ساختمان وزارت دفاع افغانستان

هرچند هنوزهم نگرانی‌ها در پیوند به تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری پابرجا است، اما نهادهای امنیتی و دفاعی از تأمین امنیت روز انتخابات اطمینان می‌دهند.

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه (۳۰ سنبله) در یک نشست خبری گفت: "نهادهای مربوط، نشست فوق‌العاده‌ای را برای چگونگی تأمین امنیت انتخابات ششم میزان برگزار کردند."

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: "هیچ یکی از منسوبین امنیتی حق مداخله در انتخابات را ندارند"
روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: "هیچ یکی از منسوبین امنیتی حق مداخله در انتخابات را ندارند"

آقای احمدزی همچنان اضافه کرد: "برای منسوبین امنیتی و دفاعی پیشنهاد می‌شود که در روز انتخابات بی‌طرفی شان‌را حفظ کنند."

او افزود: "مواد حساس به تمام ولایت‌ها رسیده است و برای نامزدان، کمیسیون انتخابات و تمام ملت اطمینان داده می‌شود که نیروهای امنیتی و دفاعی برای تأمین امنیت انتخابات از هیچ نوع تلاش دریغ نمی‌کنند و هیچ منسوب امنیتی حق مداخله در انتخابات را ندارند و به‌صورت جدی باید بی‌طرفی شان‌را حفظ کنند."

به گفتۀ آقای احمدزی، در صورت نیاز نیروهای ماموریت حمایت قاطع نیز با نیروهای امنیتی افغان در روز انتخابات همکاری خواهند کرد.

در همین حال وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید، در این نشست فوق‌العاده، افزون بر مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی، 'جنرال سکات میلر' فرمانده ماموریت حمایت قاطع هم حضور داشت.

نصرت رحیمی سخنگوی این وزارت در مورد فیصلۀ این نشست گفت: "روی این مسأله صحبت شد که قرار است ۷۲ هزار نیروی امنیتی و دفاعی از تمام امکانات شان استفاده کنند. چنانچه که خواست مردم افغانستان، نامزدان و کمیسیون مستقل انتخابات است به همان شکل امنیت انتخابات تأمین می‌گردد."

این در حالی‌است که رئیس کمیسیون مستقل انتخابات روز جمعه (۲۹ سنبله) در صحبت با رادیو آزادی در پیوند با امنیت انتخابات ابراز نگرانی کرده بود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شود.

XS
SM
MD
LG