لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

اتحادیه اروپا ۸ میلیون یورو به انتخابات افغانستان کمک می‌کند


در حالیکه روز های انگشت شمار به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده، اتحادیه اروپا برای کمک با این روند قرارداد را به ارزش هشت میلیون یورو به امضا رساند.

پیری مایدون سفیر اتحادیه اروپا روز (دوشنبه ۱ میزان) حین امضای این قرارداد با نماینده اداره انکشافی سازمان ملل متحد گفت که اتحادیه اروپا جهت حمایت از روندهای دموکراتیک افغانستان متعهد است و در این راستا به کمک هایش ادامه می‌دهد.

از سوی هم عبدالله الدردادری نماینده اداره انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان (یو.ان.دی.پی) گفت که این کمک‌ها در افزایش ظرفیت کارمندان کمیسیون و روند آمادگی برای انتخابات به مصرف می‌رسد.

او گفت:‌ "به نمایندگی از (یو.ان.دی.پی) از هیئت اتحادیه اروپا تشکری می‌کنم که آنان به کمک شان از روند انتخابات افغانستان ادامه می‌دهند، و هشت میلیون کمک کرده‌اند که در بخش ظرفیت سازی و روند آمادگی مصرف شود."

آقای الدردادری می‌گوید که این پول از طریق پروژه حمایت از انتخابات یا "یو.ان. اِی.اس.پی) جهت حمایت از انتخابات افغانستان مصرف می‌شود.

در این نشست پیری مایدون سفیر اتحادیه اروپا امنیت را یک چالش در برابر انتخابات عنوان کرد و گفت این روند باید به رهبری افغان‌ها صورت گیرد.

پیش از این وزارت داخله افغانستان گفته بود که برای امنیت مراکز انتخاباتی تدابیر ویژه گرفته اند.

انتخابات جاری ۱۴۹ میلیون دالر هزینه دارد که ۹۰ میلیون آن از سوی حکومت و متباقی از سوی کمک کنندگان بین المللی پرداخت می‌شود.

در همین حال ذبیح الله سادات سخنگوی کمیسیون انتخابات می‌گوید که برای برگزاری انتخابات مشکل مالی ندارند.

او گفت:‌ "کمیسیون در قسمت بودجه مشکل ندارد، بودجه کافی داریم، تا بتوانیم در ولسوالی هایی که کمبود کارمندان زن است امتیاز خوب بدهیم، آنان را جذب کنیم، تا انتخابات سراسری برگزار شود."

پیش از این امریکا برای این روند ۲۹ میلیون دالر کمک را اعلان کرده‌است.

XS
SM
MD
LG