لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۲

وزارت داخله: طالبان یک کارمند دولت را کشتند و بعد با راکت زدند


 نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارت روزپنجشنبه (۲۵ ميزان) به رادیوآزادی گفت که اعضای گروه طالبان 'منشی' رئیس بودجۀ این وزارت را کشته و بعد جسدش را با راکت زده‌اند.

به گفتۀ آقای رحیمی، زینت‌الله منشی، رئیس بودجه وزارت مالیه، شامگاه روز چهارشنبه در منطقه ارغنده، در غرب شهر کابل شد.

او افزود: "روز گذشته دشمنان مردم افغانستان یک کارمند وزارت مالیه را از منطقه ارغنده کابل با خود بردند. نخست وی را با شلیک گلوله کشتند و بعد راکت شلیک کردند. بدبختانه که تنها خاکسترش برای خانواده‌اش باقی مانده است. طالبان یکبار دیگر وحشت‌شان را نشان دادند."

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، به رادیوآزادی گفت که این کارمند وزارت مالیه را افراد وابسته به این گروه نکشته‌اند.

پیش از این رازمحمد وزیری، ولسوال جغتوی ولایت میدان وردک نیز کشته شد که گروه طالبان مسئولیت قتل او را برعهده گرفته و مرگ او را برای خود دستاورد دانسته بودند.

اما وزارت داخله افغانستان می‌گوید که عاملان قتل وی را کشته است.

در هفتۀ جاری در دو رویداد دیگر در مناطق مختلف کابل دو مدیر مکتب هدف قرار گرفتند که از این میان مدیرمکتب عبدالغفور ندیم کشته شد، اما مدیر مکتب سواد حیاتی زخمی شد.

وقوع چنین رویدادها نگرانی شماری از مردم کابل را برانگیخته است. آنها می‌گویند نهادهای امنیتی باید به امنیت مردم توجه جدی داشته باشند.

حاجی مسلمیار می‌گوید: "در این شکی نیست که قتل‌های هدفمند و ناامنی‌ها بیشتر شده‌. به همین دلیل است که کشور ما از پیشرفت بازمانده است. خواست ما از حکومت و نهادهای امنیتی این است که این وضعیت بد را کنترول کند تا مردم با خاطر آرام زندگی کنند."

همچنین محمد سعید می‌گوید: "ناامنی زیاد شده است. مردم هر روز از سوی زورمندان و افراد بی‌بند و بار کشته می‌شوند. معلوم نمی‌شود که چرا و که می‌کشد؟ حکومت بخصوص نهادهای امنیتی به امنیت مردم توجه داشته باشند."

شماری از ساکنان کابل می‌گویند اگر به امنیت مردم توجه جدی نشود، وضعیت امنیتی شهر بدتر خواهد شد.

فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل پیش از این به رادیوآزادی گفته بود که در ۱۳ روز نخست ماه میزان بیش از ۹۰ مورد رویداد جنایی ثبت شده که از جمله به ۵۱ آن رسیدگی شده است.

XS
SM
MD
LG