لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۴

مریم منصف بار دیگر در انتخابات پارلمانی کانادا برنده شد


مریم منصف کانادایی افغان الاصل و عضو حزب لیبرال کانادا
مریم منصف کانادایی افغان الاصل و عضو حزب لیبرال کانادا

مریم منصف کانادایی افغان الاصل و عضو حزب لیبرال کانادا بار دیگر به حیث نماینده شهر پتربرو در پارلمان فدرالی این کشور انتخاب شد.

مریم منصف که ۳۳ سال عمر دارد، باز هم مانند انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی مایکل سکینر نامزد حزب محافظه کار کانادا را شکست داد. اما اینبار رقابت بین آنها خیلی نزدیک صورت گرفت و مریم منصف با تفاوت خیلی اندک برنده شده است.

مایکل سکینر پیروزی مریم منصف را برایش تبریک گفته تاکید کرده است که حمایت از خانم منصف برای حل دشواری هایی که در برابر مردم قرار دارد، خیلی مهم است. به گفته مایکل سکینر یک تن به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند.

مریم منصف که در کابینه جستن تردود صدراعظم کانادا به حیث وزیر امور دموکراتیک، وزیر زنان و برابری جنسیتی (جندر) ایفای وظیفه کرده، جوانترین و نخستین وزیر زن مسلمان در تاریخ کانادا بوده است.

انتخابات پارلمانی فدرالی کانادا بیست و یکم اکتوبر برگزار شد و نتایج آن نشان می‌دهد که حزب لیبرال جستن تردو بیشترین کرسی‌ها را به دست آورده است.

جستن تردو از مردم کانادا به خاطر اعتماد آنها ابراز امتنان نموده، تعهد کرده است که برای آینده روشن این کشور کار خواهد کرد.

آقای تردو بیست و یکم اکتوبر در یک راهپیمایی هوادرانش در شهر مونتریال کاناد گفت: "مردم کانادا از یک اقیانوس تا اقیانوس دیگر، تفرقه افگنی و منفی گرایی را نه گفتند. آنها به سختی بیش از حد و کاهش ها نه گفتند، آنها به اجندا، برنامه مترقی و عملکرد جدی در برابر تغییر اقلیم جهان رأی دادند."

بر علاوۀ مریم منصف، سه کانادایی افغان‌الاصل دیگر نیز در این انتخابات پارلمانی فدرالی کانادا، نامزد بودند.

نتایج انتخابات نشان می‌دهد که حزب لیبرال جستن ترودو نخواهد توانست، به تنهایی یک دولت مستقل را تشکیل دهد.

جستن ترودو چهل وهفت ساله مجبور است تا در ائتلاف با سایر احزاب کانادا کابینه اش را تشکیل کند و مانند دور گذشتۀ صدرات دست باز در اتخاذ تصامیم نخواهد داشت.

در جریان کمپاین انتخاباتی نامزدان رقیب بر جستن ترودو و پالیسی های وی انتقادت شدید داشتند که به گفته آنها وی نتوانسته است وعده های انتخاباتی دور قبلی اش را بطور درست عملی کند.

XS
SM
MD
LG