لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۳

مقامات بغلان: ولسوالی دهنه غوری از تصرف طالبان خارج شد


شماری از نیروهای افغان در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان
شماری از نیروهای افغان در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان

مقامات محلی بغلان می‌گویند بعد از یک نبرد نفسگیر شش روزه، ولسوالی دهنه غوری پس از سه سال دوباره به تصرف نیروهای افغان درآمد.

این مقامات همچنان گفتند که قسمت اعظم و مهم از ولسوالی دند غوری که مرکزیت اصلی طالبان در بغلان بود نیز از سوی نیروهای افغان تصرف شده است.

جنرال ویس احمد صمیمی فرمانده پولیس ولایت بغلان که عصر پنجشنبه (۲ عقرب) حین ورود به بازار ولسوالی دهنه غوری با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: "ولسوالی دهنه غوری کاملاً تصفیه شده و قسمت اعظم و مهم ولسوالی دند غوری که در جوار ولسوالی دهنه غوری قرار دارد نیز به تصرف دولت درآمده است."

گفته می‌شود ولسوالی دهنه غوری از اینکه در جوار مرکز ولایت بغلان قرار دارد آسیب پذیر بوده و حفاظت از آن دشوار است.

اما جنرال عباس توکلی فرمانده لوای سوم قول اردوی پامیر در بغلان می‌گوید هرگز ولسوالی به حال خودش رها نخواهد شد.

نیروهای افغان در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان
نیروهای افغان در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان

آقای توکلی گفت در جریان عملیات نظامی در ولسوالی‌های دند غوری و دهنه غوری ۵۸ طالب مسلح به شمول قاری بختیارمعاون نامنهاد والی طالبان برای بغلان و ولسوال نامنهاد این گروه برای ولسوالی روی دواب سمنگان کشته و بیش از ۶۰ تن دیگر آنها زخمی شده‌اند.

طالبان در مورد تلفات افراد خود در دو ولسوالی بغلان چیزی نگفته اما ادعا کرده‌ که در یک انفجار در قریه عیسی خیل پلخمری به عساکر امریکایی و افغان تلفات وارد کرده اند.

شماری از ساکنان ولسوالی‌های دند غوری و دهنه غوری به رادیو آزادی گفتند در مدت حاکمیت طالبان بر این دو ولسوالی زیاد زجر کشیده‌اند و خواهان تأمین صلح سراسری شدند.

این عملیات که به حمایت قوای هوایی افغان و حمایت قاطع راه اندازی شد، منتج به تصرف ساحاتی از دند غوری مانند جوی نو و احمد زائیهای و تصرف ولسوالی دهنه غوری شد.

XS
SM
MD
LG