لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۴

بزنس انسایدر: طیارات جدید امریکا در افغانستان اضافه کاری می‌کنند


  • بزنس انسایدر

نشریه خبری آنلاین امریکایی، بزنس انسایدر تحت عنوان "طیارات جدید (AC-130J) قوای هوایی امریکا در افغانستان اضافه کاری می‌کنند" مطلبی را به نشر رسانیده، در بخشی از آن می نویسد؛ بیش سه ماه از آغاز ماموریت رزمی طیارت جدید (AC-130J) در فضای افغانستان می‌گذرد، طیاراتی که نهایت رزمی و "لاری پُر از بمب و اسلحه" تعریف شده‌اند.

نشریه بزنس انسایدر از قول ترنس تایلر قوماندان "عملیات مشترک خاص ماموریت افغانستان"می‌نویسد که به نشریه ستارس اند سترایپس گفته است، در جریان بیش از ۱۳۰ روز طیارت (AC-130J) بطور مجموعی ۲۱۸ ماموریت رزمی را اجرا نموده و ۱۳۸۰ ساعت پرواز کرده اند.

به نوشته نشریه، طیارت (AC-130J) هرشب پرواز می‌کنند و کسانی‌که این طیارات از آن‌ها حمایت می‌کند، هر شب تقاضای پرواز آن را را دارند.

نشریه بزنس انسایدر می‌نویسد، دلیل آشکار در مورد تقاضای زیاد اینست که طیارت (AC-130J) با توپ‌های ۳۰ و ۱۰۵ میلی متری، بمب دارای قطر کوچک و راکت‌های نوع هلفایر مجهز اند که این طیارات را به یک وسیله نهایت قدرتمند رزمی، تبدیل می‌کند.

در حالیکه تنش‌ها بین هند و پاکستان ادامه دارد و بعد از آنکه در ماه اگست هند وضعیت خاص کشمیر تحت ادارۀ این کشور را لغو کرد، روابط بین این دو همسایه دارای اسلحۀ اتمی تیره‌تر شده است، به گشایش دهلیز کرتارپور به مثابه یک حرکت مثبت بسوی کاهش این تنش‌ها نگریسته می‌شود.

  • اندیا تودی

روزنامه اندیا تودی در شماره اخیر خود با اشاره به گشایش دهلیز کرتارپور می‌نویسد؛
نوجات سنگ سیدو سیاستمدار، شخصیت تلویزیونی و بازیکن سابق کریکت هند در جریان سخنرانی‌اش به زایران سیکهـ از عمران خان صدراعظم پاکستان و نریندرا مودی صدراعظم هند به خاطر گشایش دهلیز کرتارپور سپاسگزاری کرد.

پاکستان با هند توافق کرده است که به سیکهـ های هند اجازه دهد تا در مراسم مذهبی شان در پنجاب این کشور اشتراک کنند.

به نوشته روزنامه، صدها تن از سیکهـ های هند برای اشتراک در یک مراسم مذهبی در پاکستان، (نهم نومبر) از سرحدات هند با پاکستان عبور کردند.

من موهن سنگهـ صدراعظم سابق هند و سنی دیول هنرپیشۀ سینمای این کشور در بین زایران سیکهـ بودند. آن‌ها در پنجصد و پنجاهمین سالروز تولد گورو نانک، بنیانگذار سیکهـیزم در شهرک کرتارپور در ایالت پنجاب در پاکستان اشتراک کردند. شهرک کرتارپور محل درگذشت گورو نانک محسوب می‌شود.

روزنامه اندیا تودی می‌نویسد، من موهن سنگهـ صدراعظم سابق هند در صحبت با رسانۀ دولتی پاکستان، این حرکت را یک لحظۀ مهم خوانده است.

  • دیلی میل

روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا در مطلبی که از طریق ویب سایت "میل آنلاین" این روزنامه نشر شده با اشاره به سلسلۀ مسابقات جاری بین تیم‌های کریکت افغانستان و ویست اندیز می‌نویسد؛ تیم کریکت افغانستان اخیراً در حدود ده مسابقه پیهم شکست خورده است و تنها تغییری که در ترکیب این تیم وارده شده، تغییر گلبدین نایب کپتان و یک عضو این تیم بوده است.

مربی تیم ویست اندیز با شناختی که از ورزشکاران افغان دارد، آن‌ها را جوان و با انرژی خوانده گفته است، تیم کریکت افغانستان می‌تواند هر تیمی را آشفته و مضطرب سازد.

فیل سایمنس که اخیراً به حیث مربی تیم ویست اندیز تعیین شد، قبلاً به حیث مربی تیم کریکت افغانستان کار می‌کرد، تیم افغانستان با داشتن وی به حیث مربی در ماه جولای در همه مسابقاتش در جام جهانی کریکت امسال بازنده شد.

XS
SM
MD
LG