لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۲

واشنگتن پوست: عبدالله عبدالله در آستانه اعلام نتایج انتخابات


برخی از روزنامه‌های جهان
برخی از روزنامه‌های جهان
  • واشنگتن پوست

روزنامۀ واشنگتن پوست در عنوان خود نوشته است "عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آستانه اعلام نتایج انتخابات که بسیار هم تأخیر شد، ناظران خود را یکجانبه از روند رسمی بازشماری آرا فراخواند."

روزنامه می‌نویسد که عبدالله عبدالله روز یک‌شنبه گفت درحالی‌که ناظران تیم وی در بازشماری آرا که از جانب کمیسیون مستقل انتخابات صورت می‌گیرد حضور نداشته باشند، نتایج انتخابات مشروعیت نخواهد داشت.

آقای عبدالله که در حکومت وحدت ملی با رئیس جمهور غنی شریک است، رقیب عمده وی در این انتخابات می‌باشد.

واشنگتن پوست می‌نویسد که رئیس جمهور غنی هنوز ناظران خود را از روند باز‌شماری آرا خارج نساخته است ولی نامزدان دیگر مایوسی خود را نسبت به این پروسه ابراز داشته اند.

روزنامه می‌نویسد که انتخابات ریاست جمهوری به‌تاریخ ششم میزان برگزار شد ولی اعلام نتایج بعد از اتهامات خلاف‌ورزی‌ها و مسائل فنی چندین بار به تعویق انداخته شد. اکنون قرار است نتایج ابتدایی چند روز بعد، یعنی به‌تاریخ بیست سوم عقرب اعلام شود.

روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا نیز می‌نویسد که اعلام روز یک‌شنبه عبدالله عبدالله، روی انتخابات افغانستان که میزان اشتراک مردم درآن کم و درگیر مشاجره طولانی دو تیم عمده می‌باشد، یک پردۀ جدید از ابهام می‌گستراند.

  • دیلی میل

دیلی میل می‌افزاید عبدالله عبدالله که در دو انتخابات قبلی به نتیجۀ دلخواه خود نرسیده و برای بقای سیاسی خود تلاش می‌کند به تکرار خواهان ابطال صد‌ها هزار رای شده است.

روزنامه می‌نویسد که امید بر این بود که انتخابات امسال شفاف‌ترین انتخابات در موکراسی جوان افغانستان باشد، چون از دستگاه‌های بایومتریک که یک شرکت جرمنی فراهم ساخت و از رای دادن دوبار یک فرد جلوگیری می‌کند؛ استفاده شد.

دیلی میلی در پایان مطلب خود می‌نویسد که با در نظرداشت نزاع جاری انتخابات، احتمال دارد افغانستان یک‌بار دیگر به بحران سال ۲۰۱۴ سرازیر شود.

XS
SM
MD
LG