لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۵

'محمد عبدالله اعضای خارجی کمیسیون را به خاموشی متهم کرد'


محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات
محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات

محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات با انتقاد از آنچه که وی خاموشی هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، و دیگر نهادهای ناظر بین‌المللی عنوان می‌کند، می‌گوید دو عضو خارجی کمیسیون و یوناما در برابر موضوعاتی که خلاف لوایح انجام می‌شود، خاموشی اختیار کرده‌اند.

محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز شنبه در نشست خبری در کابل دو عضو خارجی این کمیسیون و یوناما را به آنچه که وی خاموشی در برابر مشکلات کمیسیون مستقل انتخابات عنوان می‌کند، متهم کرد.

آقای عبدالله می‌گوید مشاوران هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، و برنامۀ توسعۀ ملل متحد، یوان‌دی‌پی، و اعضای خارجی کمیسیون مستقل انتخابات در برابر موضوعاتی که خلاف حکم صریح لوایح انجام می‌شود، پرسش برانگیز است.

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست رسمی
اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست رسمی

این عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفت: "با وجودی که روزها جر‌و‌بحث می‌شود. اگر این دو کمیشنر برای رهنمایی و در میان گذاشتن تجربه‌های گذشتۀ خود هستند، لطف کرده بگویند که این کارتان بر اساس این دلایل غلط است و این کارتان درست. این همین خاموشی هفت ماهۀ آنان در کاری که ما احساس می‌کنیم به بی‌راهه می‌رود و از او اسناد داریم، در برابر نص صریح لوایح است، برای ما سوال‌برانگیز است. چرا؟"

به گفتۀ آقای عبدالله، مشکلاتی که در داخل کمیسیون مستقل انتخابات وجود دارد، از سوی مشاوران یوناما و یوان‌دی‌پی انعکاس داده نمی‌شود و یا هم به گونۀ وارونه انعکاس داده می‌شود.

این عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که وی اسنادی را در پیوند به این ادعاهایش به سازمان ملل و کشورهای حامی مالی انتخابات افغانستان خواهد فرستاد.

دفتر یوناما و دو عضو خارجی کمیسیون انتخابات تاحال در مورد اظهارات آقای عبدالله، اظهار نظری نکرده اند.

اما یک سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که این موضوع دیدگاه شخصی آقای عبدالله است و کمیسیون تا کنون در این مورد تصمیمی نگرفته است.

علی افتخاری، سخنگوی این کمیسیون به رادیوی آزادی می‌گوید: "البته این موضوع را جناب مولانا از دیدگاه شخصی‌شان مطرح کردند."

این اظهارات آقای عبدالله زمانی رسانه‌یی می‌شود که یوناما چندی قبل با فرستادن نامه‌ای به کمیسیون مستقل انتخابات وی را به بدرفتاری با یکی از کارمندان این کمیسیون متهم کرده بود. اتهامی که آقای عبدالله آن را رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG