لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

'انبار راکتی ایران بزرگتر از انبار راکتی اسرائیل است'


یک ادارۀ استخباراتی دفاعی ایالات متحده در یک گزارش تازه به روز سه‌شنبه (نزدهم نومبر) گفت كه انبار راکت‌های ایران در شرق میانه بی‌نظیر و حتی بزرگتر از انبار راکت‌های سرائیل است.

در این گزارش آمده که ایران طی چهل سال گذشته به انکشاف برنامۀ گستردۀ راکتی‌اش ادامه داده است.

به اساس گزارش، با وجود چندین دهه تحریم‌های اِعمال شده بر ایران، این کشور راکت‌های بالستیک با بُرد دو هزار کیلومتر در اختیار دارد که می‌توانند اسرائیل و عربستان سعودی را هدف گیرند.

در گزارش همچنین گفته شده که ایران دو سال پیش راکتی را با دو هزار کیلومتر برد نشان داد، که قادر به حمل کلاهک‌های مختلف است و به نظر می‌رسد که در ساخت آن از تکنالوژی کوریای شمالی کار گرفته شده است.

در گزارش گفته شده که ایران به عنوان مخالف سرسخت ایالات متحده و حضورش در شرق میانه باقی مانده است.

در گزارش یک ادارۀ استخباراتی دفاعی ایالات متحده همنچین گفته شده که افزایش توانایی‌های نظامی ایران با دو هدف اصلی انجام می‌شود، تضمین بقای حکومت و حفظ یک موقعیت برتر در منطقه.

جنرال رابرت اشلی، رئیس این اداره گفته است که ایران خود را در زمینۀ دست‌یابی به اهدافش نزدیک‌ تر از هر زمان دیگر می‌بیند.

یک مقام استخباراتی ایالات متحده به خبرگزاری فرانسپرس گفته كه انتظار می‌رود ایران در مورد تهیه و خریداری جت‌های جنگی و تانك‌های جنگی تمركز كند.

این مقام که از او نام برده نشده همچنین گفته که روسیه و چین به احتمال زیاد تهیه كنندۀ این جنگ افزار‌ها به ایران خواهند بود.

در همین حال رهبران ایران در ادامه تظاهرات در این کشور ادعا کرده اند که به گفته آنها " توطئه دشمن" شکسته است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نشست کابینۀ حکومت این کشور امروز گفت که اعتراض‌ها در ایران بخشی از توطئه مخالفان خارجی تهران بوده است.

آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ارشد ایران دیروز گفت، دشمن در این کشور عقب زده شده است.

تظاهرات در ایران
تظاهرات در ایران

تظاهرات در ایران به روز جمعۀ گذشته پس از آن آغاز شد که حکومت اعلام کرد که فروش تیل را سهمیه بندی می‌کند و قیمت آن را افزایش می‌دهد.

سازمان عفو بین‌الملل دیروز گفت که گمان می‌رود یک صد و شش معترض در ۲۱ شهر ایران کشته شده باشند.

گروه‌های حقوق بشر و سازمان ملل متحد در کنار ایالات متحده، جرمنی و فرانسه آنچه را اقدام تهران در زمینه به کارگیری قوه در برابر مظاهره چیان خوانده شده محکوم کرده اند.

از مقام‌های ایران به خاطر قطع خدمات اینترنت انتقاد شده است.

در همین حال رسانه‌های دولتی ایران امروز گزارش دادند که هزاران نفر به طرفداری از حکومت در چندین شهر این کشور راه پیمایی کردند.

XS
SM
MD
LG