لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۸

'نگرانی‌ها از افزایش جرم‌های جنایی در تخار'


شهر تالقان مرکز ولایت تخار
شهر تالقان مرکز ولایت تخار

ساکنان شهر تالقان مرکز تخار از افزایش جرم‌های جنایی و گشت و گذار افراد مسلح غیر مسئول در داخل شهر و ولسوالی‌های این ولایت ابراز نگرانی کرده خواستار جلوگیری این چالش‌ها از سوی مسئولان محلی شده‌اند.

محمد بشیربشار باشنده تخار به رادیو آزادی گفت: "حاکمیت کسانی‌که دارای افراد مسلح غیر مسئول اند باعث افزایش جرایم جنایی در شهر تالقان شده است."

او ادعا کرد که شماری از ساکنان این ولایت به ‌شکل سازمان یافته از داخل شهر و ولسوالی‌ها "اختطاف" و به "قتل" می‌رسند.

عبدالمالک امرار یک‌تن دیگر از ساکنان این ولایت در رابطه گفت: "باشنده های تخار از افزایش جرایم‌جنایی نگران اند. از مقام‌های محلی می‌خواهیم که به‌خاطر جلوگیری از جرایم‌جنایی و به کیفر رساندن مجرمین زودتر عمل ‌کنند."

از سویی هم شماری از اعضای شورای ولایتی تخار نیز افراد مسلح غیر مسئول را در راستای تأمین امنیت تهدید جدی خوانده و خواستار خلع سلاح این گروه از سوی نهادهای امنیتی شدند.

محمد یعقوب نظری عضو شورای ولایتی تخار در این باره گفت: "برخی گروه ها بدتر از طالب اند چون دست به اختطاف، دزدی و قتل‌ می‌زنند. سلاح باید از نزد افراد مسلح غیر مسئول جمع آوری شود."

با این حال مسئولان پولیس تخار می‌گویند در سال جاری بیش از ۱۹۰ تن به اتهام جرم های مختلف بازداشت شده اند.

عبدالخلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار
عبدالخلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار

عبدالخلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار در رابطه گفت: " ظرف هشت ماهِ سال جاری ۱۹۲ تن به اتهام قضایایی مختلف چون قتل، سرقت، اختطاف، زورگویی و فساد اخلاقی از سوی پولیس تخار هم در داخل شهر تالقان و هم در ولسوالی‌ها بازداشت و به پنچه قانون سپُرده شده‌اند."

از جانبی دیگر محمد جوادهجری سخن‌گوی والی تخار به رادیوآزادی گفت که اداره محلی این ولایت در مورد خلع سلاح افراد مسلح غیر مسئول اراده جدی دارد.

او گفت نیروهای امنیتی برای بازداشت کسانی‌که با سلاح‌های غیرقانونی در داخل شهر گشت و گذار می‌کنند و باعث مشکلات شهروندان می‌شوند، برنامه‌‌های موثر ترتیب کرده است.

جواد هجری افزود: "با تطبیق این برنامه ها حضور افراد مسلح غیر مسئول صفر خواهد شد."

اما باشنده های تخار می‌گویند که تا اکنون از سوی نهادهای امنیتی این ولایت در خصوص خلع سلاح تفنگداران خودسر هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

XS
SM
MD
LG