لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۱

آرمان ملی: نهادهای امنیتی سرمایه ملت هستند، نه از رهبران حکومت


شماری از روزنامه‌های کابل
شماری از روزنامه‌های کابل
  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله خود نوشته است که نهادهای امنیتی سرمایه ملت هستند، نه از رهبران حکومت وحدت ملی.

به باور سرمقاله‌نویس آرمان ملی، با گذشت هر روز دامنه بی‌اعتمادی مردم در رابطه به انتخابات ریاست جمهوری گسترده‌تر می‌شود.

به نوشته آرمان ملی، تیم ثبات‌و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و تیم دولت‌ساز به رهبری محمداشرف غنی دو تیم پیشتاز انتخاباتی بر سر آرای بیشتر دعوا دارند.

روزنامه آرمان ملی تاکید می‌کند که هیچ‌کسی نباید از نیروهای امنیتی و دفاعی برای رسیدن به اهداف شخصی خود استفاده کند.

  • ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله خود نوشته که اظهارات اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، هم اطمینان و هم نگرانی ایجاد کرده است.

سرمقاله افزوده که آقای خالد روز گذشته هشدار داد که اگر کسی در مورد موضوع‌های اختلافی انتخابات ریاست جمهوری تلاش کند که باعث "بحران و ناامنی" شود، جلوش گرفته خواهد شد.

به باور سرمقاله‌نویس ویسا، این اظهارات سرپرست وزارت دفاع در ظاهر به اعتبار الفاظ حرفی "به‌جا" است، اما به اعتبار مفهوم آن، به معنی تهدید بزرگی برای اصول اساسی حقوق بشری و دموکراسی است.

سرمقاله‌نویس ویسا متعقد است که نیروهای امنیتی افغان نیاز به کسب اعتماد بیشتر در میان مردم دارد و این نیروها باید به معنی واقعی هویت ملی و اعتبار داشته باشند.

  • سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله خود نوشته که انتخابات ریاست جمهوری به جای این‌که سرنوشت مردم را روشن کند، برعکس تهدیدهای تازه‌ای در برابر نظام ایجاد کرده است.

سرمقاله‌نویس سرخط باورمند است که اگر کمیسیون انتخابات بر اساس قوانین و مقررات عمل می‌کرد، ممکن بود جلو بحران احتمالی گرفته شود.

نویسنده سرخط تأکید کرده که هیچ‌کسی نمی‌تواند از مردم استفاده نادرست و زورگویی کند. روزنامه از نیروهای امنیتی خواسته است که در مورد مسائل انتخاباتی بی‌طرف بمانند.

  • هیواد

و روزنامه هیواد در عنوان سرمقاله خود نوشته که ممانعت شمارش آرا و مخالفت با این روند علاوه بر افزایش قیمت کالا در بازار، به مشکلات بی‌شمار دیگری نیز دامن زده است.

XS
SM
MD
LG