لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۵

دوستم و میلر روی امنیت و صلح در افغانستان صحبت کردند


دیدار عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با اسکات میلر و اسدالله خالد در شبرغان. December 02 2019
دیدار عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با اسکات میلر و اسدالله خالد در شبرغان. December 02 2019

اسکات میلر فرمانده مأموریت حمایت قاطع در افغانستان همراه با اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع بعد از ظهر دیروز دوشنبه (۱۱ قوس) برای دیدار عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان وارد شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان شدند.

محور اصلی بحث اسکات میلر با عبدالرشید دوستم امنیت و صلح در افغانستان گفته شده است.

این دیدار از ساعت دو الی پنج و نیم شام در اقامتگاه جنرال دوستم ادامه داشت.

آقای میلر بعد از ختم این نشست در یک گفت‌وگوی کوتاه با رسانه ها موضوع امنیت و صلح را مطرح کرده گفت: "هدف از سفر امروز آغاز عملیات ها در شمال بود که نیروهای افغان و قوای ائتلاف یکجا کار می‌کنند و تلاش جریان دارد تا در شمال امنیت برقرار شود."

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز با تأیید سخنان میلر گفت که برنامه های عملیاتی در شمال مخصوصاً برای بازگشایی شاهراه جوزجان- بلخ، جوزجان فاریاب و جوزجان- سرپل روی دست است.

او افزود: "عملیات‌های ما به زودی آغاز خواهد شد، مثلی که بعضی نقاط افغانستان در دست دشمن بود دوباره گرفته شد امیدوار هستیم که با آغاز این عملیات‌ها جاهای از دست رفته در شمال نیز دوباره به دست آید."

اسکات میلر و اسد الله خالد نقش جنرال دوستم را در خصوص تامین امنیت و صلح پایدار در افغانستان مهم دانسته و به پاس خدمات وی دو مدال قهرمانی را از آدرس ناتو و نیروهای افغان به او اهدا کردند.

در این دیدار عبدالرشید دوستم به پروسه انتخابات نیز اشاره کرده گفت که کمیسیون انتخابات موجود است و مطابق طرزالعمل، امور مربوط را پیش می‌برد.

آقای دوستم افزود که این کمیسیون باید مردم را از نگرانی های موجود آزاد سازد.

آقای دوستم در جواب به سؤال خبرنگار رادیو آزادی که آیا هواداران تیم ثبات و همگرایی در ولایات شمال به اعتراضات خود پس از این دیدار ادامه خواهند داد گفت: "این مسئله بستگی دارد به تصمیم رهبران تیم ثبات و همگرایی که من هم نیز یکی از آن‌ها هستم. هر تصمیمی که آن‌ها در کابل بگیرند، همان گونه عمل خواهد شد."

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که هواداران حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان قرار بود در روز های آینده تظاهرات گسترده را در شمال راه اندازی کنند.

XS
SM
MD
LG