لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

وزیر دفاع جرمنی: دولت قوی می‌تواند روند صلح را با قوت به پیش ببرد


آنه‌گرت کرامپ‌کارن باوئر وزیر دفاع جرمنی
آنه‌گرت کرامپ‌کارن باوئر وزیر دفاع جرمنی

انتخابات، روند صلح و وضعیت امنیتی افغانستان اجندای اصلی بحث میان وزیر دفاع جرمنی و محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بوده است.

آنه‌گرت کرامپ‌کارن باوئر وزیر دفاع جرمنی روز سه‌شنبه (۱۲ قوس) پس از دیدار با آقای غنی در کابل گفت که آنان امیدوار اند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هرچه زودتر اعلان شود و برای تمام طرف‌های سیاسی قابل قبول باشد.

خانم کارن باوئر در یک نشست خبری مشترک با رئیس جمهورغنی گفت دولتی که در نتیجه انتخابات به وجود بیاید می‌تواند روند صلح را نیز با قوت به پیش ببرد.

او افزود: "امیدواریم انتخاباتی که صورت گرفته نتیجه آن زودتر اعلان شود و برای همه جناح‌های سیاسی قابل پذیرش باشد. دولت قوی که در نتیجه انتخابات به وجود بیاید می‌تواند روند صلح را با قوت به پیش ببرد."

خانم کارن باوئر روز دوشنبه به افغانستان آمد و با سربازان جرمنی در مزارشریف دیدار کرد.

وزیر دفاع جرمنی همچنین در این نشست خبری گفت که کشورش به هدف افغانستان آرام که شهروندان آن بتوانند در امنیت زندگی کنند سعی کرده و به تلاش‌هایش در این زمینه همچنان ادامه می‌دهد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان

در عین حال محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفت که جرمنی همواره از افغانستان با ثبات در منطقه حمایت کرده و در چند سال گذشته میزبان سه نشست مهم در باره این کشور بوده است.

آقای غنی گفت که جرمنی در زمینه صلح و دفاع از دست آوردهای سال‌های اخیر در افغانستان پشتیبانی کرده است: "ما در مورد ابعاد مختلف آینده افغانستان صحبت کردیم، تاکید شما برای صلح با عزت و پایدار در افغانستان مهم است، جرمنی در قسمت تسهیل کننده برای مذاکرات صلح نقش اولی را داشته و بر حفظ حقوق، آزادی‌های قانون اساسی و دست آورد‌های افغانستان تاکید داشته است."

مقام‌های افغان پیش از این گفته اند که جرمنی در سال‌های گذشته حدود ۷ میلیارد دالر با افغانستان کمک کرده که در بخش بازسازی این کشور بسیار موثر بوده است.

جرمنی در حال حاضر در افغانستان حدود ۱۳۰۰ سرباز دارد که در کابل، مزارشریف و کندز در چوکات نیروهای ماموریت حمایت قاطع فعالیت دارند.

XS
SM
MD
LG