لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۸

ایجاد اردوی منطقه‌ای در ولسوالی‌های ناامن بدخشان


موقعیت ولایت بدخشان در نقشه عمومی افغانستان
موقعیت ولایت بدخشان در نقشه عمومی افغانستان

پس از گسترش ناامنی‌ها در گوشه و کنار بدخشان و وجود هراس افگنان خارجی در این ولایت، حکومت افغانستان در کنار نیروهای دولتی، دست به کار شد تا اردوی منطقه‌‌ای در بدخشان ایجاد کند.

محمد ذکریا سودا والی بدخشان به رادیو آزادی گفت حکومت محلی بدخشان؛ بیش از ۷۰۰ تن از نیروهای خیزش مردمی را پس از سه ماه آموزش‌های نظامی در کابل در اردوی منطقه‌ای استخدام کرده است.

او گفت: "در ولایت بدخشان تاکنون بیش از ۷۰۰ تن از اردوی محلی در شش تولی جابجا شده اند، شماری از آنان تاکنون شامل وظیفه شده اند و شمار اندکی آنان هنوز هم شامل تعلیمات نظامی هستند، ما تلاش داریم که به ولسوالی‌های نسی و راغستان هم یک یک تولی از اردوی محلی اعزام کنیم."

روح الله و سمیع الله دو تن از نیروهای اردوی منطقه‌ای در ولسوالی بهارک به رادیو آزادی گفتند که قبلاً آنان شامل نیروهای خیزش مردمی بودند، اکنون پس از سه ماه آموزش نظامی شامل اردوی منطقه‌ای در ولسوالی بهارک شدند.

این نظامیان تازه نفس اطمینان می‌دهند که در کنار نیروهای دولتی در مقابل هراس افگنان ایستادگی می‌کنند:

"من سه ماه تعلیم کردم در (ک.ام.تی. سی- مرکز آموزش نظامی کابل.) در این آموزش‌ها سلاح‌های مختلف النوع از جمله،‌ام شانزده،‌ام چهل و‌ ام ۴۹ را به ما درس دادند و مدت ۴۵ روز می‌شود که شامل وظیفه هستم."

"در این مدت به ما گفته شد که باید مقابل تک تک دشمن جنگ کنیم و برای مردم خود اطمینان می‌دهم که در مقابل هراس افگنان مردانه‌وار ایستادگی نمایم."

مقامات امنیتی در بدخشان می‌گویند، ایجاد اردوی محلی از یک سو در تامین امنیت اثر مثبت دارد و از سوی دیگر سبب کاهش نیروهای مسلح غیرمسئول و فراهم شدن زمینۀ کار برای شماری از جوانان بدخشانی می‌شود.

XS
SM
MD
LG