لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۱

پولیس بلخ: منزل نظام‌الدین قیصاری هدف حملات هوایی قرار گرفت


نیروهای امنیتی در شهر مزارشریف خانه نظام الدین قیصاری را محاصره کرده اند.
نیروهای امنیتی در شهر مزارشریف خانه نظام الدین قیصاری را محاصره کرده اند.

با وجودیکه مقام های پولیس بلخ از حملات هوایی بر منزل نظام الدین قیصاری خبر داده اند، اما او به نیرو های دولتی که خانه اش را محاصره کرده اند هشدار می‌دهد که "تا زنده است می جنگد."

قیصاری ساعت ۴ عصر امروز در صحبت تلفونی با خبرنگار رادیو آزادی همچنان گفت که آماده است از راه گفت‌وگو مشکل پیش آمده را حل کند اما گفت، اگر حکومت جنگ را با او ادامه دهد تسلیم نخواهد شد.

قیصاری گفت از حملات هوایی جان به سلامت برده اما افزود که در این حملات دو تن از افرادش کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

در این حال اجمل فائز فرمانده پولیس بلخ به رادیو آزادی گفت که برای دستگیری نظام‌الدین قیصاری قطعه ویژه پولیس ملی از مرکز به بلخ اعزام می‌شود.

قبلاً از این عبدالرزاق قادری آمر امنت ولایت بلخ به رادیو آزادی گفت که منزل نظام الدین قیصاری هدف بمباران هوایی قرار گرفته است.

قادری گفت نیروهای افغان تلاش دارند وارد منزل قیصاری شوند. به گفته آمر امنیت بلخ مقاومت افراد مسلح قیصاری کاهش یافته است.

عبدالرزاق قادری​ پیش از این گفته بود که برای تسلیمی نظام الدین قیصاری به نیروهای افغان، ضرب‌الاجل تعیین شده است.

قادری امروز یکشنبه (۲۴ قوس) به رادیو آزادی گفت اگر قیصاری در مدت زمان تعیین شده خودش را تسلیم نکند، نیروهای افغان بر منزلش یورش خواهند برد.

از سویی هم صد‌ها تن از طرفداران نظام الدین قیصاری در اطراف منزلش تجمع اعتراض آمیز کرده و خواهان متوقف شدن محاصره منزل او شدند.

درگیری مسلحانه میان پولیس بلخ و افراد مسلح نظام الدین قیصاری ساعت ده بجه دیشب آغاز شد.

قبل از این نظام الدین قیصاری در صفحه فیسبوکش بر افراد وابسته به عطا محمد نور والی سابق بلخ اتهام وارد کرده بود که منزلش را محاصره کرده اند.

اعتراض طرفداران نظام‌الدین قیصاری در بلخ. December 15 2019
اعتراض طرفداران نظام‌الدین قیصاری در بلخ. December 15 2019

اما پولیس بلخ ادعای قیصاری را رد کرد و گفت نیروهای امنیتی به دلیل حکم محکمه در تلاش بازداشت او هستند.

پولیس بلخ در اعلامیه‌ای مطبوعاتی قیصاری را به "باج‌گیری" از مردم، "بی‌نظمی امنیتی" در شهر و داشتن افراد مسلح غیر مسئول متهم کرده است.

عادل شاه عادل سخنگوی پولیس بلخ دیروز به رادیو آزادی گفته بود که افراد مسلح نظام‌الدین قیصاری در حویلی تحت دعوای حقوقی فرهاد عظیمی سفیر افغانستان در قزاقستان پوسته امنیتی ایجاد کرده بودند که پولیس برای حل موضوع وارد عمل شد.

XS
SM
MD
LG