لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

وزیرخارجۀ امریکا به‌خاطر وضعیت عراق، به اوکراین‌ سفر نکرد


مایک پومپیو وزیرخارجۀ امریکا
مایک پومپیو وزیرخارجۀ امریکا

وزیرخارجۀ امریکا بعد ازاین‌که تظاهرکنندگان به سفارت این کشور در بغداد حمله کردند، برای تمرکز روی اوضاع عراق، سفر خود به اوکراین را دیروز به تعویق انداخت.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا در یک اعلامیه خود گفت که مایک پومپیو وزیرخارجه سفر خود به اوکراین، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان و قبرس را به تعویق انداخت تا در واشنگتن باشد، وضعیت جاری عراق را دنبال کند و از سلامتی و امنیت امریکایان درشرق میانه مطمئن شود.

حامیان گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت تهران هنگام تظاهرات دو روزه خود به ساختمان سفارت یورش بردند وسنگ پرتاب نمودند.

تظاهرکنندگان دیروز چهارشنبه بعد از رسیدن قوای تازه نفس امریکایی ازمحوطۀ سفارت دورشدند.

واشنگتن ایران را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرده است.

مایک پومپیو وزیرخارجۀ امریکا در اظهارات اخیر خود به فاکس نیوز گفت که در عقب حمله به‌سفارت امریکا در بغداد ایران قرار دارد.

او افزود: "‌این تروریزم دولتی است. این تروریزم مورد حمایت ایران است که منافع امریکا را تهدید کرده است. ما یک روش متفاوتی در برابر ایران اختیار کرده ایم. منابع آن‌ها را خشکاندیم و بر رهبری ایران فشار وارد کرده ایم."

اما ایران گفته است که این کشور درحمله تظاهرکنندگان به سفارت امریکا دربغداد، دست ندارد.

تظاهرکنندگان به‌خاطر حملات هوایی اخیر امریکا به مواضع گروه شبه‌نظامی کتائب حزب‌الله درعراق و سوریه که درنتیجه حداقل ۲۵ نفر کشته شد خشمگین بودند.

مراسم برای یاد بود این کشته شدگان در بصره و ناصریه در جنوب بغداد نیز برگزارش شد.

شماری هنگام این مراسم خواستار خروج نیروهای امریکایی از عراق شدند- آن‌چه که پمپیو در مصاحبه‌اش با فاکس نیوز آن‌را رد کرد.

XS
SM
MD
LG