لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۵

'کاکا آصف' خنده‌های دوست‌دارانش را با خود برد


مراسم به خاک‌سپاری آصف جلالی کمیدین و هنرپیشه معروف افغانستان
مراسم به خاک‌سپاری آصف جلالی کمیدین و هنرپیشه معروف افغانستان

وی به روز چهارشنبه پس از سکتۀ قلبی درگذشت و امروز پنج‌شنبه صدها فرهنگی و دوستدارانش مراسم جنازۀ وی را در مسجد عیدگاه کابل ادا و پس از آن هدیرۀ شهدای صالحین به‌خاک سپردند.

احمد بلال، پسر بزرگ آقای جلالی روایت مرگ پدرش را این گونه بیان می‌کند: "پدر من یک شخصیت بزرگ بود، صبح وقت ساعت‌های حدود هفت بجه به ما گفت که می‌خواهم بخوابم. دو ساعت بعد که ما کمپل را از رویش برداشتیم تا بیدارش کنیم، بیدار نشد، به داکتر که بردیمش، داکتران گفتند که دو ساعت قبل گراف قلبش صفر شده است."

احمد بلال پسر آصف جلالی
احمد بلال پسر آصف جلالی

شماری از هم‌مسلکان و همکاران آقای جلالی نیز در مراسم جنازۀ وی اشتراک کرده اند. آنان مرگ جلالی را ضایعۀ بزرگی به هنر افغانستان می‌دانند.

لایق اثر هنرپیشه و همکار او گفت: "دوست قبلی‌ام بود، زمانی که به بخش نمایشنامه‌های پشتو آمد، گفت که در بخش تراژدی کار کرده نمی‌توانم. من برایش گفتم که کارهای تراژدی نکن و کرده هم نمی‌توانی. به من گفت که اثر صاحب چه می‌گویی، روزی فرا خواهد رسید که گریه کنی. به راستی هم که دیروز در چپرکت خوابیده دیدمش، دلم برایش گریست."

مرگ جلالی اثرات منفی‌ای بر هنر افغانستان می‌گذارد. در کل جوانان زیادی به تازگی به هنر روی آورده اند، اما من فکر نمی‌کنم که کسی همسان جلالی تکرار شود."

اما آصف جلالی کی بود؟

آصف جلالی ۵۲ ساله در ولسوالی محمدآغۀ لوگر زاده شده بود.

وی از سال‌های پیش با پخش نوارهای کمیدی به کار هنری آغاز کرده بود. آن نوارها، جلالی را به «کاکا آصف» مشهور ساخت. او در سال ۲۰۰۸ و در رادیو تلویزیون ملی افغانستان آغازبه کار کرد و در فیلمی به نام بلبل نقش بازی کرد.

پس از آن کارش را به عنوان گرداننده و تهیه‌کنندۀ برنامه‌های تفریحی در رسانه‌های مختلف خصوصی ادامه داد.

از آصف جلالی ۴ پسر و ۲ دختر به جا مانده است.

XS
SM
MD
LG