لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۶

قتل یک محصل در غرب کابل برای دزدیدن لپتاپ و موبایلش


آرشیف
آرشیف

قتل یک محصل در غرب کابل به دست دزدان مسلح، نگرانی‌هایی را در مورد افزایش جرایم جنایی در پایتخت افغانستان برانگیخته است.

نزدیکان علی سینا مظفری ۲۲ ساله می‌گویند دزدان مسلح او را بخاطر کمپیوتر و موبایلش دیشب در کوچه‌ای در غرب کابل کشتند.

محمد ضیا، پسر کاکای علی سینا، گفت: "دیشب علی سینا از پوهنتون برگشت و به من زنگ زد که نزدیک خانه هستم. تلفون را قطع کرد. شش دقیقه بعد دوباره زنگ زد که مرا با چاقو زده‌اند. علی سینا در راه شفاخانه جان داد. در کوچه‌ای که علی سینا را کشتند، تا حال چندین سرقت و دزدی صورت گرفته است."

قدیر، برادر علی سینا از حکومت می‌خواهد که عاملان قتل او را بازداشت و به کیفر برساند: "من از ارگان‌های مربوط می‌خواهم که در کشور امنیت بیاورند. امروز علی سینا کشته شد، فردا صدها علی سینای دیگر کشته می‌شوند. اگر امنیت تامین نشود و بی‌کفایتی ادامه یابد، این رویدادها ادامه خواهد یافت."

علی سینا مظفری در کودکی پدر و مادر خود را از دست داده بود و به کمک چهار برادر بزرگش توانست که تا پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل برسد.

او محصل پوهنتون کابل بود و برای یک سال تأجیل گرفت و تحصیلات خود را در پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل آغاز کرد.

با قتل آقای مظفری، کاربران شبکه‌های اجتماعی در کابل تجربه‌های خود را از مواجه شدن با دزدان مسلح بیان کرده‌اند. برخی کابلی‌ها داستان‌های تلخی از جرایم جنایی به خصوص دزدی مسلحانه دارند. آن‌ها می‌گویند که با تاریک شدن هوا، مردم از ترس بیرون رفته نمی‌توانند.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که تنها در ماه قوس ۲۳۰ رویداد جنایی ثبت و ۲۴۱ مظنون بازداشت شده‌اند.

پولیس کابل نیز افزایش جرایم جنایی در این شهر را تایید می‌کند. فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل می‌گوید که در پانزده روز گذشته ۳۴ تن به دلیل دست داشتن در رویدادهای جنایی بازداشت شده‌اند.

آقای فرامرز گفت: "تمام تلاش‌ها جریان دارند تا عاملان این رویداد بازداشت شوند. انشالله به زودی بازداشت خواهند شد. تیم امنیتی کابل مبارزه خود را برای جلوگیری از رویدادهای جنایی ادامه می‌دهد و کوشش می‌کنیم به زودی نگرانی‌های مردم را برطرف کنیم."

انتقاد عمده کابلی‌ها از پولیس این است که افراد مظنون پس از بازداشت بدون بررسی آزاد می‌شوند.

اما پولیس با رد این ادعا می‌گوید که با افراد مظنون و متهم در رویدادهای جنایی، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG