لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۷

'آزمایش موشکی ایران پروازهای میدان هوایی کابل را متوقف کرد'


میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی
میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی

یک اطلاعیه داخلی امنیتی سازمان ملل‌متحد در کابل که در اختیار رادیو آزادی قرار گرفته بیانگر گزارش‌های‌ست که "آزمایش موشکی ایران" پروازهای میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل را به گونه موقت متوقف کرده‌است.

منبعی‌که این اطلاعیه را در اختیار رادیو آزادی قرار داده و به دلیل حساسیت موضوع نمی‌خواهد از وی نام برده شود، می‌گوید که این پیام امنیتی از سوی "مرکز هماهنگی حالت بحران" سازمان ملل به تمام کارمندان این سازمان در افغانستان فرستاده شده‌است.

بر بنیاد این پیام، با آن‌که تا به حال هدف این موشک آزمایشی معلوم نیست، اما تمام پروازهای میدان هوایی حامد کرزی به گونۀ موقت متوقف شد.

یک مقام آگاه حکومت افغانستان به رادیو آزادی گفت که پس از چاشت امروز برای "چند دقیقه محدود" پروازها متوقف شدند. این مقام به دلیل حساسیت موضوع نمی‌خواهد از او نام برده شود.

این پیام همچنان می‌افزاید که بر اساس گزارش‌ها آزمایش موشکی باعث شد که برخی نمایندگی‌های دیپلماتیک در منطقه سبز کابل در حالت اضطراری قرار گرفتند.

یک منبع دیپلماتیک غربی در کابل به رادیو آزادی تأیید کرد که "زنگ‌های خطر" سفارت آن‌ها به صدا در آمد، اما "اتفاقی خاصی نیفتاد."

در این پیام همچنان آمده است در حالی که هیچ گزارشی مبنی بر شلیک موشک به سوی افغانستان وجود ندارد، اما بخش امنیت سازمان ملل متحد از تمام کارمندانش خواسته است که در حالت آماده‌باش و منتظر رهنمایی‌های بعدی امنیتی این سازمان باشند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، از شریک ساختن اطلاعات مربوط به این موضوع با رادیوی آزادی خودداری کرد.

در همین حال وزارت ترانسپورت افغانستان متوقف شدن موقت پروازهای میدان هوایی حامد کرزی را رد می‌کند.

از سوی دیگر نهادهای امنیتی از جمله وزارت امور داخله حاضر نشدند که در این باره با رادیوی آزادی گفت‌وگو کنند. شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید "در این مورد معلومات وجود ندارد."

XS
SM
MD
LG