لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۴

مقامات امریکایی صحبت‌ها در مورد حملات راکتی ایران را آغاز کرده‌اند


حملات راکتی ایران بر قرارگاه های نظامی امریکا در عراق
حملات راکتی ایران بر قرارگاه های نظامی امریکا در عراق

بعد از حملات راکتی ایران بر دو قرارگاه نظامی امریکا در عراق دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در توییتر خود نوشته است: "همه چیز خوب است." او افزوده است که به دو قرارگاه نظامی امریکا در عراق اربیل و عین الاسد راکت‌ها اصابت کرده اند و تحقیقات در مورد تلفات و خسارات آنجریان دارد.

رئیس جمهور دونالد ترمپ افزوده است: "ما نسبت به هر نقطه دیگر جهان اردوی قوی‌تر و مجهزتر داریم."

تا حال معلوم نیست که امریکا در برابر این اقدام ایران چه واکنش نشان خواهد داد اما تیم امنیت ملی رئیس جمهور ترمپ صحبت‌ها را در این مورد آغاز کرده که در آن مارک اسپر وزیر دفاع و مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا شامل اند.

جواد ظریف وزیر خارجه ایران هم بعداً در توییتر خود نوشت که ایران این حملات را برای دفاع از خود انجام داده است. او گفته است "حملات راکتی ایران برای دفاع از خود" یک امر مشروع می‌باشد.

وزیر خارجه ایران گفته است ایران با این اقدام خواهان جنگ نیست ولی این کشور بر علیه هر نوع حمله از خود دفاع خواهد کرد.

اما آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران امروز چهارشنبه (۱۸ جدی) گفت که حملات راکتی ایران بر قرار گاه‌های نظامی امریکا به گفته او یک "سیلی محکم" به روی امریکا می‌باشد و امریکا باید منطقه را ترک کند.

خامنه‌ای در یک صحبت تلویزیونی تأکید کرد که اقدامات نظامی مانند اینکافی نیست و هدف این است که امریکا از منطقه خارج شود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در یک سخنرانی به مردم همین گونه یک پیام را رسانده است.

اردوی عراق می‌گوید که ۲۲ راکت به سمت قرارگاه‌های امریکایی در عراق فیر شده‌اند.

تلویزیون ملی ایران ادعا کرده است که گویا ۸۰ سرباز امریکایی در این حملات کشته شده اند. اما رسانه‌های دیگر ایران و منابع مستقل در این مورد تا حال چیزی نگفته اند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا بعد از هدف قرار گرفتن قرارگاه‌های نظامی امریکا در عراق گفت باید به محافظت از سربازان امریکایی اولویت داده شود و اطمینان حاصل گردد که به آن‌ها زیان نمی‌رسد.

خانم پلوسی در توییتر خود تاکید کرده است امریکا باید از تهدیدهای بیجا دست بکشد و ایران هم به تخطی‌ها خاتمه بدهد. او گفته است که امریکا و جهان توان برداشت جنگ دیگر را ندارند.

سپاه پاسداران ایران گفته است این حملات به انتقام کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاهپاسداران انجام شده اند.

قاسم سلیمانی روز جمعه گذشته در یک حمله هوایی امریکا در نزدیکی میدان هوایی بغداد در عراق کشته شد و جنازه‌اش دیروز سه‌شنبه در زادگاهش کرمان بخاک سپرده شد.

XS
SM
MD
LG