لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۵

رهنمودهای ماندگار داکتر پاولینکو برای بیماران مبتلا به سرطان


اندری پاولینکو، جراح بیماری‌های سرطانی که خودش شکار این مریضی شد.
اندری پاولینکو، جراح بیماری‌های سرطانی که خودش شکار این مریضی شد.

اندری پاولینکو، جراحی که بیماری‌های سرطانی را معالجه می کرد. اما کار او زمانی ابعاد جدید را به خود گرفت که خودش به بیماری سرطان مبتلا شد.

داکتر پاولینکو، در ویدیو هایی که روزانه ثبت و نگهداری می‌کرد، تجربه‌های خود از جریان تداوی‌اش را با دیگران شریک می‌ساخت.

ویدوی‌های او خیلی بیننده داشت.

او دیگران را تشویق می‌کرد که نا امید نشوند: "داکتر پاولینکو در یک ویدیو خطاب به دوستانش می‌گوید: "وقتی شما این ویدیو را می‌بینید، به این معنا است که من دیگر زنده نیستم."

این آنکولوژیست مشهور روسی، هزاران بیمار را در بهار سال ۲۰۱۸ تداوی کرد.

او بعد به بیماری مبتلا شد که زندگی‌اش را تغییر داد: "متوجه شدم که خودم حقیقتاً به بیماری مزمن سرطان معده مبتلا شده ام. من همۀ علایم یک بیماری سرطانی را داشتم. همۀ مواد را از طریق رگ‌هایم می‌گیرم و اولین دور کیموتراپی بر من عملی شد."

داکتر پاولینکو به کار خود در کلینیک شهر سن پترز بورگ ادامه داد.

او همچنان به ثبت ویدیوهای روزمره از جریان مبارزه‌اش بر ضد بیماری سرطان آغاز کرد.

او همه مسایل را در این ویدیوها از دو نگاه، داکتر و مریض به اشتراک می‌گذاشت.

داکتر اندری پاولینکو گفت: "چنین پنداشته می‌شود که این یک آزمایش مزمناست. من از شما می‌خواهم که در بارۀ بیماری تان به طور کامل باید بدانید. من می‌خواهم همۀ شما مشکلات را که شاید به آن روبه‌رو شوید، درک کنید. می‌خواهم در بارۀ راه‌های مبارزه با این امراض به طور آشکارا به شما بگویم."

بعد از اینکه داکتر پاولینکو به بیننده‌های خود گفت که بدن او پنجاه درصد چانس غلبه بر این بیماری را پیدا کرده، این ویدیو بلاگ ده‌ها هزار فالوور را گردهم آورد.

اما بیماری سرطان در اول جنوری امسال برگشت کرد.

او یک پیام خدا حافظی پُست کرد و از فالورهای خود تقاضا کرد که از مبارزه منصرف نشوند.

او همچنان پروژۀ را برای کمک به دیگر کسانی که در کشمکش با این بیماری اند، اعلام کرد.

"گفته می شود، که نام انسان تا وقتی ماندگار می‌ماند که در زندگی‌اش کاری کرده باشد. یکجا با دوستان مان میتیا الیشکوفسکی و سیرگی کارپوف روی ایجاد بنیادی بنام اندری پالولینکو فکر کردیم.بنیادی که یک پروژۀ رسانه یی را تمویل کند که معلومات درست و تازه را در بارۀ سرطان ارائه کند تا زندگی بیماران سرطانی را ساده تر سازند."

اندری پاولینکو روز یکشنبه به عمر ۴۱ سالگی درگذشت.

این ویدیو پس از مرگش نشر شد که بیش از یک میلیون نفر آن را دیده اند.

بیننده گان در باره اینکه پیام ویدیویی او تا چه حد بالای ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍آن‌ها تاثیر گذار بوده، صحبت کرده اند.

داکتر تتیانا لازوفسکایا یک بیمارسرطانی دیگر گفت: "البته که من شخصا او را نمی شناختم

اما به نظر می آمد که او خیلی برایم نزدیک بود. زیرا من هم بیماری مشابه او دارم. بیماری من چند هفته پیش از او تشخیص شده است. او با نشر ویدیو‌هایش نه تنها بیماران سرطانی را دلداری می‌داد، بلکه مردمان سالم را هم قوت می‌بخشید. او روشنی می آورد."

ایلیا فومینت سیف آنکولوگست می‌گوید: "او نشان داد که انسان‌ها با بیماری سرطان می‌توانند، عادی زندگی کنند. در حقیقت این یک حکایت جالبی برای روس‌ها است. زیرا آنچه که معمولاً در روسیه اتفاق می‌افتد این است، وقتی شخصی تشخیص شد که بیماری سرطان دارد. اطرافیانش با او یکجا گریه می‎کنند، دست بالای شانه‌اش گذاشته نوازش می‌دهند و هنگام که رفتند، دیگر خبر او را نمی‌گیرند. او نشان داد که بیماران سرطانی نه تنها می‌توانند یک زندگی فعال را پیش ببرند، بلکه می‌توانند تا آخرین روز زندگی‌شان هم کاملاً فعال باشند."

XS
SM
MD
LG