لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۸

امریکا تحریم‌‌های جدیدی را بر ایران وضع کرد


استیفین منوچین وزیر خزانه امریکا همراه با مایک پامپیو وزیر خارجه این کشور دیروز (جمعه ۱۰ جولای) در یک نشست خبری
استیفین منوچین وزیر خزانه امریکا همراه با مایک پامپیو وزیر خارجه این کشور دیروز (جمعه ۱۰ جولای) در یک نشست خبری

امریکا، تحریم‌‌های جدیدی علیه صنایع فولاد و آهن و همچنان عدۀ از مقامات ایرانی، وضع کرد.

استیفین منوچین وزیر خزانه امریکا دیروز (جمعه ۱۰ جولای) در نشست خبری همراه با مایک پامپیو وزیر خارجه اظهار داشت: "هفده تحریم جدید علیه صنایع فولاد و آهن ایران اعمال خواهد شد. همچنین هشت نفر از مقام‌های ایرانی را که در حمله اخیر راکتی به پایگاه امریکا دخالت داشتند، تحریم می‌کنیم."

بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه‌ امریکا، در جمع افرادی‌که مورد تحریم‌ها قرار گرفته، علی شمخانی مشاور شورای عالی امنیت ملی، غلام رضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج و محمدرضا آشتیانی لوی درستیز نیروهای مسلح ایران، شامل اند.

مایک پامپیو وزیر امور خارجۀ امریکا گفت: "ایالات متحده این بار قلب سیستم امنیتی ایران را نشانه گرفته است."

او افزود: "امروز رئیس جمهور ترمپ تعهد خود را بجا کرد که پس از حمله ایران به پایگاه نظامی امریکا در عراق وعده داده بود. سلسله ای از چنین تحریم‌های دیگر نیز در اینجا اند که اعلام می‌شوند."

مایک پومپیو، وزیر خارجه ایالات متحده، در این نشست عنوان کرد که دسترسی ایران به ۹۰ درصد ذخایر ارزیش بر اثر تحریم‌ها قطع شده است، آن‌گونه که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، میزان آن را ۲۰۰ میلیارد دالر برآورد کرده است.

به گفته وی،"ایران هرگز در شرایط امروزش قرار نداشته است."

‎آقای پومپیو در ادامه سخنان خود بار دیگر از تصمیم دونالد ترمپ برای کشتن جنرال سلیمانی دفاع کرد و گفت: "آنها اطلاعات دقیقی در بارۀ حمله به سفارتخانه‌‌های شان داشتند."

او افزود: "قاسم سلیمانی شخصاً در حال برنامه‌ریزی برای این حملات بود.

‎در این حال براین هوک نمایندۀ خاص حکومت امریکا برای ایران دیروز به خبرنگاران گفت: "خروج آن‌ها از توافق اتمی سال ۲۰۱۵ ایران با شش کشور مقتدر جهان، این فرصت را فراهم کرده تا تلاش‌های تاثیرگذاری ایران در این زمینه را، مانع شود.

XS
SM
MD
LG