لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۲

وزارت صحت: 'مراکز صحی غیرقانونی به‌نهادهای قضایی معرفی می‌شوند'


آرشیف
آرشیف

وزارت صحت عامه افغانستان هشدار می‌دهد مراکز صحی که قبلا به دلیل فعالیت غیرقانونی مسدود شده، دوباره به فعالیت غیرقانونی آغاز کند، به نهادهای قضایی معرفی خواهند شد.

احمد خالد احدی رئیس بررسی ازتطبیق قوانین صحی این وزارت روز شنبه به رادیو آزادی گفت که در شش ماه گذشته ده‌ها مرکز صحی به دلیل فعالیت غیرقانونی در کابل مسدود شده‌اند.

او افزود: "در شش ماه اخیر مراکز صحی که خودسرانه فعالیت داشتند و از سوی ما مسدود شده است، شامل ۱۴ شفاخانه، ۴۵ کلینیک سراپا، ۸۰ کلینیک دندان، ۲۶ لابراتوار و بیشتر از بیست مرکز حجامت می‌باشد."

اما وی گفت که از جمله مراکزمسدود شده به ۶ کلینیک سراپا، ۵ شفاخانه، ۱۵ کلینیک دندان و شش لابراتوار پس از طی مراحل اسناد قانونی، دوباره اجازه فعالیت داده شده است.

به گفته آقای احدی، تا حال مسئولان شش مرکز صحی که دوباره به فعالیت غیرقانونی روی آورده اند، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده اند.

رئیس بررسی ازتطبیق قوانین صحی وزارت صحت عامه می‌گوید مراکز صحی خصوصی در ۳۳ ولایت دیگر هم بررسی می‌شوند.

یکی از کلینیک‌هایی که از سوی این ریاست در ماه قوس امسال مسدود شده، کلینیک دندان "روغتیا" در قلعه زمان خان کابل است.

حسیب‌الله امین مسئول این کلینیک می‌گوید کارش غیرقانونی بوده است.

او افزود: "از چند ماه می‌شد که من دست به‌این کارزده بودم. فعالیتم جریان داشت، اما به اساس گفته ریاست بررسی ازتطبیق جواز نداشتم. کارم غیرقانونی بود. به همین خاطر کلینیک را مسدود کردند. من هم تصمیم دارم تا زمانی که جواز نگرفته‌ام دست به این کار نزنم."

به گفته رئیس بررسی ازتطبیق قوانین صحی وزارت صحت عامه، در حال حاضر بیش از۴۰۰ شفاخانه خصوصی، ۱۰۰ کلینیک سراپا و بیش از ۵۰۰۰ داکتر در کابل فعالیت قانونی دارند.

XS
SM
MD
LG