لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۹

کمیسیون شکایات جزئیات باطل شدنِ ۴۷ محل رای‌دهی را منتشر کرد


آرشیف
آرشیف

کابل، پکتیکا، پکتیا، ارزگان، فاریاب و فراه ولایت‌هایی اند که به‌گفته کمیسیون شکایات انتخاباتی، رای‌های ۴۷ محل رای‌دهی در آن‌ها باطل شده اند.

قطب‌الدین رویدار یکی از کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی روز پنج‌شنبه به رادیو آزادی گفت: "در برابر این فیصله هم از سوی برخی تیم‌های انتخاباتی شکایت شده که پس از بررسی این شکایت‌ها در این باره فیصله نهایی صورت خواهد گرفت."

قطب‌الدین رویدار یکی از کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی
قطب‌الدین رویدار یکی از کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی

او افزود: "این محلات که رای‌های آن باطل شده ۲۰ محل آن در کابل، پنج محل در پکتیکا، ۹ محل در پکتیا، یک محل در ارزگان، ۴ محل در فاریاب و ۸ محل در فراه است، این فیصله ابتدایی است که در برابر آن شکایت صورت گرفته، این فیصله نهایی نیست."

آقای رویدار در بارۀ شمار رای های باطل شده در این محلات جزئیات نداد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که امروز آخرین روز ثبت شکایت‌ها در برابر فیصله ابتدایی این کمیسیون بود.

تا چاشت امروز نزدیک به ۱۶۰۰ شکایت از سوی تیم‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و محمداشرف غنی به ثبت رسیده که در پانزده روز آینده به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

بیشتر شکایت‌های ثبت شده مربوط ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، لغمان، پنجشیر، بغلان، بامیان، غزنی، پکتیا، کنر، نورستان، بدخشان، بلخ، سرپل، غور، دایکندی، ارزگان، زابل، فاریاب، هرات و نیمروز می‌شوند.

این در حالی است که بر اساس فیصله دیگر دفاتر ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی، آرای ۵۳۷۸ محل رای‌دهی در ۲۱ ولایت باید بازشماری شوند.

سوال این‌جا است که بازشماری آرای این محلات چه زمانی آغاز خواهد شد؟

هرچند کمیسیون شکایات انتخاباتی روز گذشته گفته بود که تا پایان روز معلومات در باره این محلات را با کمیسیون انتخابات شریک می‌کند اما ذبیح سادات از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که، تا روز پنج‌شنبه به آن‌ها معلومات جدیدی را شریک نکرده اند.

ذبیح سادات سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات
ذبیح سادات سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات

آقای سادات افزود: "تا حال که با شما صحبت می‌کنم کدام لیستی از جانب کمیسیون شکایات برای ما فرستاده نشده تا مطابق آن کمیسیون انتخابات برای باز شماری آمادگی بگیرد، کارمندان را به ساحه بفرستد و همین‌گونه آن را با نهادهای امنیتی شریک کند که در بخش امنیتی همکاری کنند."

سادات می‌افزاید: هر زمانی که در باره محلات رای‌دهی که بازشماری می‌شوند معلومات با آن‌ها شریک شود، کار بالای آن آغاز خواهد شد.

XS
SM
MD
LG