لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۱

جان باخته‌های ویروس کرونا در چین به ۱۰۶ تن رسید


کارمندان صحی چین تلاش دارند تا از گسترش ویروس کرونا در این کشور جلوگیری کنند. January 26, 2020
کارمندان صحی چین تلاش دارند تا از گسترش ویروس کرونا در این کشور جلوگیری کنند. January 26, 2020

تعداد تلفات افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین به ۱۰۶ تن رسید. مقامات چین روز سه‌شنبه (۲۸ جنوری) گفته اند که موارد نو ثبت شده افراد مبتلا به این ویروس اکنون به ۱۷۷۱ تن رسیده است.

بر اساس اعلام کمیسیون ملی صحت چین تا ۲۷ جنوری، تعداد مجموعی افرادی که در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، از حدود چهارو نیم هزار تن گذشته است.

سازمان صحی جهان در تازه‌ترین عکس العمل به شیوع ویروس کرونا گفته است، چین توانمندی آن را دارد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

آژانس خبری سینهوا از قول رئیس سازمان صحی جهان گزارش داده که در یک نشست با مقامات چینایی در شهر پیکینگ گفته است، وی از عملکرد چین در مهار ساختن ویروس کرونا خشنود است و این کشور می‌تواند از شیوع این ویروس جلوگیری کند.

به گفته رئیس سازمان صحی جهان، هنوز وقت است و این سازمان با خروج و تخلیۀ شهروندان چین از مناطق قرنطین شده، موافق نیست.

شهروندان بلاروس در شهر ووهان چین ماسک پوشیده اند تا به کرونا مصاب نشوند.
شهروندان بلاروس در شهر ووهان چین ماسک پوشیده اند تا به کرونا مصاب نشوند.

رئیس سازمان صحی جهان از شهروندان چین خواست تا آرامش و خونسردی‌شان را حفظ کنند.

کشورهای منگولیا، قرغزستان، و کوریای شمالی از مسدود ساختن سرحدات‌شان با چین خبر داده اند.

هانگ کانگ و مالیزیا دادن ویزه به شهروندان ایالت هوبئی چین را متوقف ساخته اند.

۴۸ مورد این بیماری خارج از چین در کشورهای دیگر هم ثبت شده است. اکثریت این افراد یا سیاحان چینایی اند و یا کسانی هستند که به شهر ووهان چین سفر کرده اند.

کشور جرمنی دیروز اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور نیز ثبت شد.

قبل از این کشورهای کمبودیا، سریلانکا، مالیزیا، کوریای جنوبی، تایلند، نیپال، سنگاپور، ویتنام، ایالات متحده امریکا، کانادا، عربستان سعودی، فرانسه، جاپان و آسترالیا نیز از ثبت موارد ابتلا به این ویروس خبر داده بودند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در اواخر ماه دسمبر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان در چین کشف شد که در نتیجه، رفت و آمد مردم به این شهر ممنوع اعلام گردید.

حکومت چین از ۲۵ جنوری به اینسو، روی مسافرت به شمول سفرهای گروپ‌های توریستی محدودیت وضع کرده، داخل شدن به شهر پیکینگ و سفر به خارج از این شهر ممنوع قرار داده شده است.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین گفته که حزب کمونیست این کشور همآهنگی تلاش‌ها به خاطر مبارزه با سرایت ویروس کرونا را به عهده دارد. وی از همۀ شهروندان این کشور خواسته است، تا دساتیر حکومت را رعایت کنند.

XS
SM
MD
LG