لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۷

کمبود سلاح و تجهیزاتِ از مشکلات پولیس محلی در ولسوالی‌های ماورای کوکچه


آرشیف، یک تن از سربازان پولیس محلی در ولایت کندز
آرشیف، یک تن از سربازان پولیس محلی در ولایت کندز

سربازان پولیس محلی که در خط مقدم جبهه در ولسوالی‌های ماورای کوکچه ولایت تخار قرار دارند می‌گویند که مهمات کافی و سلاح‌ها سنگین در اختیار ندارند و ناچار هستند که در صورت شدت حملات طالبان مسلح از پوسته‌های‌شان عقب نشینی کنند.

گل‌نظر از سربازان پولیس محلی در ولسوالی خواجه‌غار تخار است. او گفت "دشمن" اسلحه پیش‌رفته دارد: " دشمن تفنگ‌های دوربین دار و لیزردار دارد مثل تفنگ کوماندوها پیش‌رفته است و همین مشکلات ما است و اگر ما سلاح‌های ثقیله مانند دهشکه، توپ و هاوان داشته باشیم می‌توانیم که از سنگر و منطقه خود دفاع کنیم."

آنان تأکید کردند اگر به گونه درست اکمال و تجهیز شوند، ساحات بیشتر را از وجود طالبان پاک‌سازی خواهند کرد.

محمد اعظم سربازان دیگر پولیس محلی در ولسوالی خواجه ‌بهاءالدین تخار در زمینه گفت: "دشمن در فاصله نزدیک قرار دارد و همراه ما جنگ می‌کند. توکل به‌خدا سر می‌دهیم سنگر نمی‌دهیم. اگر درست اکمال ما کنند می‌توانیم که طالبان را به گونه کامل از منطقه نابود کنیم."

سربازان پولیس محلی در ولسوالی‌های ماورای کوکچه تخار ادعا دارند که سلاح‎های دست داشته‌شان نسبت به سلاح‌های طالبان مسلح ضعیف و کهنه است و این امر موجب نگرانی‌شان شده است.

از سویی هم مسئولان امنیتی تخار می‌گویند که موضوع تجهیزات و اکمالات نیروهای دولتی در اولویت پلان کاری‌شان قراردارد و یک سلسله مشکلاتی که وجود دارد به آن‌ به زودی رسید‌گی می‌شود.

سید معراج‌الدین سادات فرمانده پولیس تخار گفت: "در حصه اکمالات ما کدام مشکل نداریم، سلاح و تجهیزات‌شان موجود است و یک اندازه پراگندگی‌ها بود که فعلاً ما از آن جلوگیری کردیم و یک نفر را به صفت مسئول به آنجا روان کردیم تا به اسرع وقت به مشکلات و چالش‌های سربازان رسیدگی کند."

ولسوالی‌های ماورای کوکچه در قسمت شمال شهر تالقان قرار دارند و شامل هفت ولسوالی خواجه‌غار، خواجه‌بهاءالدین، ینگی‌قلعه، دشت‌قلعه، درقد، رستاق و چاه‌آب می‌باشند.

به‌گفته ساکنان تخار ولسوالی‌های نام‌بُرده از ناامن‌ترین ولسوالی‌های تخار هستند که شش ولسوالی آن چند بار به دست مخالفین مسلح سقوط کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG