لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۰

اندرابی: پولیس کابل دو ماه فرصت دارد تا همه شبکه‌های توزیع مواد مخدر را دستیگر کند


مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله افغانستان
مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله افغانستان

سرپرست وزارت امور داخله به مسئولان قوماندانی امنیه کابل دستور داده است که در دو ماه تمامی قاچاقبران و شبکه‌های توزیع مواد مخدر را دستگیر کنند، در غیر آن از وظیفه برکنار خواهند شد.

گزارش‌های ماهوار مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر در رابطه به دستگیری و محاکمه قاچاقبران نشان میدهد که در ۹ ماه گذشته، به‌گونه پیهم، پس از ولایت ننگرهار، کابل دومین ولایتی است که بیشترین قضایای قاچاق مواد مخدر در آن ثبت شده است.

سرپرست وزارت داخله نیز ظاهراً از کارکردهای مسئولان مبارزه علیه مواد مخدر کابل راضی نیست، زیرا در تازه‌ترین اقدام، پس از ارزیابی کارکردهای آنان، وزیر داخله به این مسئولین دو ماه فرصت داد تا تمامی قاچاقبران بزرگ و شبکه‌های توزیع مواد مخدر را دستگیر کنند، در غیر آن از وظیفه برکنار خواهند شد.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله در همین رابطه به رادیو آزادی گفت: "وزیر امور داخله به تمامی ارگان‌های مسئول، به ویژه مسئولین کابل در بخش مبارزه علیه مواد مخدر جداً دستور صادر کرد و به آنان دو ماه فرصت داد تا تمامی قاچاقبران رده بالای مواد مخدر را دستگیر و به پنجه قانون بسپارند."

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله

آقای رحمی افزود: "پیش از این در ولایات نیز اقداماتی صورت گرفته و به مسئولین ولایات هدایت صادر شده تا تمامی افرادی را که در کشت و تولید مواد مخدر دست دارند، دستگیر کنند."

بر بنیاد معلومات معینیت مبارزه علیه مواد مخدر، در سال جاری شمسی در مجموع ۳۹۷۷ قاچاقبر مواد مخدر در افغانستان دستیگر شده که تنها شش تن آنان قاچاقبران بزرگ اند.

نارضایتی سرپرست وزارت امور داخله از اجرأت مسئولان مبارزه علیه مواد مخدر در حال است که اداره سرمفتش امریکا از بازسازی افغانستان يا «سیگار» نیز در تازه‌ترین گزارش‌اش، تلاش‌های مشترک دولت افغانستان و امریکا در مبارزه علیه مواد مخدر را زیر سوال برده است.

سید نقیب‌الله هاشمی عضو پیشین شورای ولایتی کابل می‌گوید: "تا زمانی که مقام‌های دولتی و افراد با نفوذ از قاچاقبران حمایت می‌کنند و جلو تطبیق قانون گرفته می‌شود، مبارزه پولیس با مواد مخدر به تنهایی نتیجه نخواهد داد."

فروشنده‌گان و قاچاقبران مواد مخدر گرفتار شده و به پنجه قانون سپرده می‌شوند
فروشنده‌گان و قاچاقبران مواد مخدر گرفتار شده و به پنجه قانون سپرده می‌شوند

او افزود: "فروشنده‌گان و قاچاقبران مواد مخدر گرفتار شده و به پنجه قانون سپرده می‌شوند، اما بدبختی این است که پس از گرفتاری در هر حوزه از سوی مقام‌های بلند پایه حمایت می‌شوند و پس از گرفتاری پس رها می‌گردند. از وکلا، وزرا و هر مقام دیگر آرزو داریم که از آنان حمایت و دفاع نکنند، در این صورت در وقت بسیار کم مواد مخدر کاهش خواهد یافت. در غیر آن در سال‌های آینده در خانه‌های هر کدام ما یک معتاد وجود خواهد داشت."

در کنار حضور ده‌ها هزار معتاد در شهر کابل و دسترسی آسان آنان به مواد مخدر، ولایت کابل مسیر همیشگی قاچاق مواد مخدر از شمال به جنوب و شرق و برعکس آن می‌باشد.

گزارش: مرسلین ارسلا

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG