لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

ادعای اردوی سوریه از پیشروی وسیع در شهرهای ادلب و حلب


آرشیف، نیروهای رژیم سوریه در ولایت ادلب. January 29, 2020
آرشیف، نیروهای رژیم سوریه در ولایت ادلب. January 29, 2020

اردوی سوریه می‌گوید در چند روز اخیر کنترول یک ساحه وسیع ۶۰۰ کیلومتر مربع را در شهرهای ادلب و حلب به دست آورده است.

هر دو شهر از قرارگاه‌های شورشیان ضد حکومت سوریه اند.

اردوی سوریه دیروز یکشنبه (۹ فبروری) گفت با پیشروی نیروها از دو سمت یعنی از شرق ادلب و جنوب حلب مناطق زیادی را تصرف کردند.

به گفته اردو، قوای حکومتی کنترول ده‌ها قریه، شهر و تپه‌های استراتژیک را در منطقه به دست گرفته است.

اردوی سوریه تعهد کرد کمپاینش تا زمانی ادامه می‌یابد که تمام خاک سوریه به دست نیروهای حکومتی بیفتد.

قوای حکومتی سوریه در یک هفته گذشته کنترول کامل شهر سراقب را به دست آورد که از اهمیت کلیدی برای پیشروی به سمت ادلب برخوردار بود. سراقب بعد از شهر معره النعمان که در ماه جنوری تصرف شد، دومین شهر بزرگ است که به دست نیروهای حکومتی سوریه افتاده است.

عملیات تهاجمی سوریه که با حمایت روسیه صورت می‌گیرد باعث فرار هزاران تن از خانه‌های شان به مناطق سرحدی سوریه با ترکیه شده است، منطقۀ که قبلاً در آن هزاران تن پناه جسته اند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز یکشنبه (۹ فبروری) در مراسم هفته وار دعاخوانی‌اش از بیجا شدگان خشونت‌های اخیر شهر ادلب یاد کرده و خواهان توجه جوانب دخیل در معضله سوریه به آن‌ها شد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان

پاپ فرانسیس در میدان سن پیتر در واتیکان گفت: "خبرهای دردناک از شمال غرب سوریه مخصوصاً در مورد وضعیت زنان، کودکان و از مردمی می‌رسد که به دلیل تشدید خشونت‌ها فرار کرده اند. من از جامعه بین‌المللی و همه بازیگران دخیل مجدداً تقاضا می‌کنم که از ابزار دیپلوماتیک، دیالوگ و مذاکره در تطابق با قوانین بشری بین‌المللی استفاده نموده، سرنوشت و حیات غیرنظامیان را محفوط بدارند. بیایید برای عزیزان و شهدا در سوریه دعا کنیم."

پیشروی نیروهای سوریه به سمت ادلب و حلب در حالی صورت می‌گیرد که سوریه، ترکیه و روسیه در ماه جنوری روی یک آتش‌بس در منطقه توافق کردند.

روسیه و ترکیه از جوانب مختلف در سوریه حمایت می‌کنند.

در اثر حملات قوای سوریه در ادلب به روز دوشنبه گذشته هشت سرباز ترکی کشته شدند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته به نیروهای حکومتی سوریه هشدار داد از مناطق امن شهر ادلب خارج شوند، در غیر آن انقره دست به کار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG