لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۹

'راه‌پیمایی‌ها در پیوند به‌نتایجِ نهایی انتخابات'


تظاهرات در ولایت فاریاب در حمایت از عبدالله عبدالله
تظاهرات در ولایت فاریاب در حمایت از عبدالله عبدالله

صدها باشندۀ ولایت‌های تخار، فاریاب، هرات و پنجشیر از تصمیم عبدالله عبدالله دربارۀ ایجاد حکومت همه‌شمول اعلام حمایت کردند.

هواداران تیم ثبات و همگرایی در این تجمات می‌گویند که نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را نمی‌پذیرند و از موضع عبدالله عبدالله مبنی بر ایجاد یک حکومت همه‌شمول حمایت می‌کنند.

دو تن از باشندگان فاریاب که با صدها باشندۀ این ولایت به جاده‌ها برآمدند، به رادیوی آزادی می‌گویند: "امروز مردم ولایت فاریاب به‌خاطر پیروزی داکتر عبدالله جشن پیروزی برگزار کردند. از همه نقاط فاریاب مردم جمع شدند و بر اساس آرای پاک مردم افغانستان داکتر عبدالله برندۀ انتخابات است."

راه‌پیمایی‌ مردم فاریاب در پیوند به‌نتایجِ نهایی انتخابات
راه‌پیمایی‌ مردم فاریاب در پیوند به‌نتایجِ نهایی انتخابات

شیرمحمد مبارز یکی دیگر از باشنده فاریاب می‌گوید: گردهمایی امروز ما بخاطر جشن خشنودی ما بخاطر پیروزی تیم ما "ثبات و همگرایی" است که بر اساس آرای پاک مردم افغانستان به وجود آمده است."

درهمین حال صدها تن از هواداران تیم ثبات و همگرایی در ولایت تخار از آنچه که آنان پیروزی عبدالله عبدالله عنوان می‌کنند اعلام حمایت کردند.

پیرمحمد خاکسار، مسؤول کمپاین تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در تخار می‌گوید: "جامعۀ جهانی ناظر استی، امروز از روند انتخابات نظارت کن و حق را به حق‌دار برسان."

صدها باشندۀ ولایت پنجشیر نیز امروز برای چندین ساعت جادۀ عمومی را بستند و با رقص و پای‌کوبی از آنچه که آنان پیروزی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری عنوان می‌کنند، اعلام حمایت کردند.

آنان همچنان عکس‌های عبدالله عبدالله را با عنوان "رئیس جمهور" در دروازۀ ورودی این ولایت و برخی نقاط دیگر نصب کردند.

نجیب شیخانی، یک تن از باشندگان پنجشیر می‌گوید:

"اینجا جمع شدیم، عکس داکتر صاحب را بلند کردیم و عنقریب عکس داکتر عبدالله را در دفتر ولایت هم بلند خواهد کردیم."

راه‌پیمایی‌ مردم تخار در پیوند به‌نتایجِ نهایی انتخابات
راه‌پیمایی‌ مردم تخار در پیوند به‌نتایجِ نهایی انتخابات

از سوی دیگر صدها باشندۀ پکتیکا امروز پنج‌شنبه در یک تجمع مردمی از پیروزی محمداشرف در انتخابات ریاست جمهوری و نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند.

دو تن از باشنده‌گان پکتیکا می‌گویند: "امروز مردم باغیرت و با همت پکتیکا این‌جا جمع شدند و از پیروزی محمداشرف غنی حمایت اعلام کردند. آنان به‌خاطر حمایت از جمهوریت رای دادند."

راه‌پیمایی‌ مردم پکتیا در پیوند به‌نتایجِ نهایی انتخابات
راه‌پیمایی‌ مردم پکتیا در پیوند به‌نتایجِ نهایی انتخابات

او افزود: "باید به فیصله کمیسیون احترام کنند. آرای آنان کم است و اشرف غنی زیاد رای دارد. این گونه نمی شود که کسی رای نبرده باشد و ادعا کند."

در همین حال خبرنگار محلی رادیوی آزادی از هرات گزارش داده که هواداران تیم ثبات و همگرایی با تشکیل کاروان گشت‌زنی از آنچه که آنان پیروزی این تیم انتخاباتی عنوان می‌کنند، تجلیل کردند و برای چند دقیقۀ عکس عبدالله را در دیوار ساختمان ولایت نصب کردند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ناوقت روز سه‌شنبۀ گذشته با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری محمداشرف غنی را برنده اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله نامزد دیگر ریاست جمهوری خودش را برندۀ انتخابات اعلام کرد و از ایجاد یک حکومت همه‌شمول در روزهای آینده خبر داد.

XS
SM
MD
LG