لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۲

رقم مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در ایران به ۶ تن رسید


قم مرکز شیوع بیماری کرونا در ایران محسوب می‌شود.
قم مرکز شیوع بیماری کرونا در ایران محسوب می‌شود.

شمار قربانیان و افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران افزایش یافته است.

کیانوش جهان‌پور رئیس عمومی ارتباطات وزارت صحت عامه ایران دیروز شنبه (۳ حوت) در صحبت با شبکۀ خبری تلویزیون دولتی ایران از قطعی بودن موارد ابتلای ده تن دیگر به این ویروس خبر داد و به این ترتیب شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ تن رسید.

به گفته آقای جهانپور، از ده تنی که تازه ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا تأیید شده، ۸ تن در شهر قم و دو تن در تهران بوده‌اند.

تلفات ناشی از ویروس کرونا در ایران در بین افرادی که به چین سفر نکرده اند، باعث نگرانی جدی کارشناسان امور صحی و بیماری‌های ساری شده است.

کامیار علایی کارشناس بین‌المللی امور صحی و متخصص بیماری‌های ساری که در امریکا مستقر است، در صحبت با رادیو فردا بخش ایران رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گفت: "در واقع آماری که از ایران آمد، برخلاف آمار همۀ نقاط دنیا بود که اول موارد شناسایی گزارش داده شد، بعد موارد فوت. در ایران ابتلا به این ویروس با مورد فوت اعلام شد. این نگران کننده است. چون افراد دفعتاً نمی‌میرند."

کامیار علایی متخصص امراض ساری
کامیار علایی متخصص امراض ساری

به گفته آقای علایی، حداقل دو سه هفته می‌شود که ویروس کرونا وارد ایران شده و با در نظر داشت تعداد تلفات این ویروس که بین دو تا سه درصد است، حداقل تا سه صد تن در ایران به آن مبتلا شده اند.

کامیار علایی گفت، با توجه به موارد اول تلفات ناشی از ویروس کرونا که اعلام شد، هیچ یک از این افراد به چین سفر نکرده بودند، این افراد ویروس کرونا را در ایران از شخص دوم یا سوم گرفته بودند.

کامیار علایی گفت، به نظر می‌رسد که مقامات ایران از قبل در مورد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آن کشور اطلاع داشته، اما اعلام نکردند: "یک هفته پیش اعلام شد که مواردی در قم شناسایی شده، بلافاصله تکذیب شد. چند روز پیش اعلام شد که معاون وزیر (صحت) در مورد موارد ابتلا به ویروس کرونا به رئیس جمهور نامه فرستاده، حتی از وفات سه تن در رابطه گزارش داده شد که بلافاصله تکذیب شد. این نشان می‌دهد که این‌ها (مقامات ایران) قبلاً اطلاع داشته، اما اعلام نکردند."

کامیار علایی کارشناس بین‌المللی امور صحی و متخصص بیماری‌های ساری همچنان گفت، احتمال انتقال ویروس کرونا از ایران به سایر کشورها بعد از آن افزایش یافت که یک شهروند ایران در کانادا مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد. وی در هفتۀ گذشته از ایران به آن کشور سفر کرده بود. به گفتۀ آقای علایی متاسفانه این فرد به چین هم سفر نکرده بود و در ایران این ویروس را از کسی دیگر گرفته است.

وزارت صحت ایران از مردم این کشور خواسته است، سفرهای‌شان به مناطقی که این ویروس شیوع یافته بطور خاص به شهر قم را محدود کنند.

شهر قم در حال حاضر مهم‌ترین مرکز ابتلا به ویروس کرونا در ایران به شمار می‌رود. تاکنون از موارد ابتلا به این ویروس در تهران، گیلان مرکزی و قم گزارش داده شده است.

XS
SM
MD
LG