لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۴

وزارت امور زنان بخاطر شیوع ویروس کرونا همایشی برای روز زن برگزار نمی‌کند


آرشیف
آرشیف

وزارت امور زنان افغانستان می‌گوید که به دستور رئیس جمهور این کشور و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از روز جهانی زن همایشی برگزار نمی‌شود.

رویا دادرس، سخنگوی وزارت امور زنان افغانستان می‌گوید که این تصمیم به‌دستور رئیس جمهور گرفته شده‌است.

خانم دادرس گفت: "همان‌گونه که رئیس جمهور هدایت داده‌اند که به‌خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از تجمعات بزرگ خودداری کنید، ما نخواستیم که این تجمعات زنان برگزار شود. امروز ما تجلیل خاصی نداریم. فقط اشتراک در رسانه‌ها است. پیام از طریق واتس‌آپ، فیس‌بوک و دیگر صفحات اجتماعی به‌زنان روز هشتم مارچ را تبریک می‌گوییم."

در افغانستان معمولاً روز هشتم مارچ با برگزاری همایش‌های بزرگ و حضور مقام‌های بلندپایه حکومت بزرگداشت می‌شود.

با این حال، برخی از نهادهای دفاع از حقوق زنان می‌گوید که با وجود نگرانی از شیوع بیماری کرونا، همایش‌هایی به این مناسبت برگزار می‌کنند.

فرشته فرح، مسئول بخش هماهنگی شبکه زنان افغانستان می‌گوید که از دستور ریاست جمهوری اطلاعی ندارد.

خانم فرح افزود: "این‌ که هدایت رئیس جمهور شفاهی بوده یا کتبی، تا حال معلوماتی در دست نداریم. از سوی وزارت صحت هم تا هنوز اعلامیه‌ای دریافت نکرده‌ایم. به‌همین خاطر ما مثل سابق برنامه‌های خود را داریم. هرگاه موارد جدی باشد و از طریق رسانه‌ها اعلام شود، ما هم از این موضوعات جلوگیری می‌کنیم."

روز جهانی زن در افغانستان تحت تأثیر خبر ابتلای چهار نفر به‌کرونا در هرات و شیوع این بیماری در دو کشور همسایه چین و ایران، کم‌رنگ شده‌است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان از مردم خواسته تا از حضور در تجمعات و برگزاری همایش‌های بزرگ خودداری کنند تا از پخش بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

از سوی دیگر محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در مراسم افتتاح سال دوم دوره هفدهم شورای ملی افغانستان تأکید کرد که مردم باید در روابط اجتماعی با هم‌دیگر محتاط باشند.

XS
SM
MD
LG