لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۹

افزایش شمار تلفات وایروس کرونا به بیش از ۷ هزار تن در جهان


آرشیف
آرشیف

شمار تلفات وایروس کرونا در جهان به بیش از ۷۰۰۰ تن رسید.

کشورهای مختلف جهان موارد بیشتر وایروس کرونا را در مقایسه با چین ثبت کرده‌اند.

در چین شمار مبتلایان به حدود ۸۱ هزار تن رسیده و سایر کشورها نزدیک به ۱۰۰هزار.

ایتالیا بدترین تلفات ناشی از کرونا را دوشنبه (۱۶ مارچ) ثبت کرد، یعنی حدود ۳۵۰ قربانی در یک روز. شمار مبتلایان هم در این کشور به تقریباً ۲۸ هزار تن رسیده و در حال حاضر قرنطین عمومی در ایتالیا حکمفرماست.

ایتالیا
ایتالیا

سازمان صحی جهان گفته که وایروس همه‌گیر شده و اروپا خیلی از این ناحیه با مشکل جدی روبه‌رو است.

بسیاری از کشورهای اروپایی فعالیت‌‌های روزمره‌شان را محدود کرده‌اند و همچنین بر پروازهای بین‌المللی به هدف جلوگیری از گسترش وایروس کرونا ممنوعیت وضع کرده‌اند.

وایروس کرونا نخست در شهر ووهان چین پدید آمد. این وایروس دستگاه تنفسی انسان را درگیر می‌کند که عمدتاً با نشانه‌های تب، سرفه‌های خشک و درد به همراه می‌شود و می‌تواند به‌طور باالقوه باعث تنگی‌نفس و سینه‌بغل شود.

در اسپانیا، مقام‌ها به روز دوشنبه (۱۶مارچ) گفتند که وضعیت اضطراری باید از مدت ۱۵ روز که قبلاً اعلام شده بود، افزایش یابد.

فرانسه - مردم در نزدیکی برج ایفل با ماسک‌های محافظتی در پاریس
فرانسه - مردم در نزدیکی برج ایفل با ماسک‌های محافظتی در پاریس

فرانسه ممکن است دو شهرش به‌شمول پایتخت‌اش پاریس را در قرنطین عمومی قرار بدهد.

به اساس گزارش، بریتانیا هم به منع کردن گردهمایی‌های بزرگ در این کشور آماده می‌شود.

در آسیا، مقام‌های ایرانی هشدار داده‌اند که اگر موارد ابتلا به وایروس کرونا افزایش یابد، مراکز و نهادهای صحی این کشور گنجایش رسیدگی به وضعیت صحی را نخواهند داشت.

ایران
ایران

تا دوشنبه، ۱۵ هزار مورد مثبت کرونا در ایران ثبت شده بود. پس از چین و ایتالیا، ایران بیشترین موارد ابتلا به وایروس کرونا را ثبت کرده‌است، بر اساس گزارش‌ها شمار تلفات ناشی از این وایروس در ایران به بیش از ۸۵۰ تن رسیده‌است.

در ایالات متحده امریکا، شهر‌های بزرگ فعالیت‌های اجتماعی را به طور نسبی متوقف کرده‌اند.

نیویارک و لاس انجلس به روز یکشنبه (۱۵ مارچ) اعلام کردند که رستورانت‌ها، میخانه‌ها، کلب‌ها و تئاترها موقتاً باید بسته شوند.

ممنوعیت در نیویارک از امروز (۱۷ مارچ) وضع می‌شود، اما در لاس انجلس فوراً پس از اعلام مسئولان وضع شده و تا آخر ماه پا برجاست.

امریکا_سرک‌های خالی به دنبال شیوع وایروس کرونا در نیویارک
امریکا_سرک‌های خالی به دنبال شیوع وایروس کرونا در نیویارک

در لاس ویگاس، قمارخانه‌های معروف شهر اعلام کرده‌اند که تا اطلاع بعدی دروازه‌‌های ‌شان بسته است. سالانه ۴۰ میلیون جهانگرد به لاس ویگاس می‌روند.

در شهر میامی در فلوریدا، پولیس تمامی سواحل را بسته است. غالباً محصلان تعطیلات بهاری‌شان را در سواحل میامی سپری می‌کنند.

در واشنگتن دی سی پایتخت امریکا، بسیاری از موزیم‌ها و جاذبه‌های گردشگری تا حداقل آخر مارچ بسته شده‌اند و جاده‌‌های شهر در آخر هفته بی‌سروصدا هستند.

در امریکا داکتر "انتونی فاوچی" متخصص ارشد بیماری‌های عفونی حکومت فدرال توصیه کرده که ایالات متحده باید به‌خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر وایروس کرونا برای ۱۴ روز قرنطین عمومی را در سرتاسر این کشور اعلام کند.

XS
SM
MD
LG