لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۷

فیض گل پس از ترک اعتیاد در تداوی معتادین با داکتران همکاری می‌کند


معتادین کابل
معتادین کابل

فیض گل پس از ترک اعتیاد حال در تداوی معتادین با داکتران همکاری می‌کند.

این‌جا مرکز تداوی پنجاه بستر معتادین خیرخانه است - جایی‌که فیض گل نیز در آن تداوی شده است. حال فیض گل پس سپری کردن مراحل ترک اعتیاد صحتمند شده و در کنار توزیع غذا به معتادین، هنگام ورود معتادین تازه به مرکز، آنان را تلاشی می‌کند تا مواد مخدر را با خود به مرکز نیاورند.

او می‌گوید: "همه پرسونل به‌شمول رئیس متوجه من بودند و من هم می‌گفتم که اگر از اینجا بروم، دیگر امکان ندارد که من صحتمند شوم، بعدا مسئول پنجاه نفر شدم، در جلسه اشتراک می‌کردم، در آشپز خانه کمک می کردم و به معتادین نان توزیع می کردم، باالاخره سه ماه را سپری کردم. همرای داکتران همکاری کردم و انان برایم گفتند که معتادین را تلاشی کن، من گفتم درست است."

اکبر رضایی داکتر معالج فیض گل می‌گویند: "کاکا فیض گل در سال ۲۰۱۲ میلادی که موهای دراز داشت و بسیار لاغر و ضعیف بود، به مرکز پنجاه بستر تداوی معتادین همراه با پنج تن از رفیقان معتادش مراجعه کرد، اما کاکا فیض گل نسبت به دیگران اراده قوی‌تر به ترک اعتیاد داشت و حتٰی دوستان معتادش را نیز به ترک اعتیاد تشویق می‌کند."

کاکا فیض گل در مراحل ترک اعتیاد با داکتران همکار بود، ازهمین رو به وی فرصت کار در این شفاخانه فراهم شد.

او افزود: "مدیر و رئیس شفاخانه تصمیم گرفتند که به وی یک مقدار معاش تعیین کنند، تا به خانواده‌اش از نگاه مالی کمک شود و خود فیض گل نیز تشویق شود که مریضان دیگر را به شفاخانه جلب کند. چون وی نزد ما یک الگو بود که کسانی‌که مواد مخدر استفاده می‌کنند، ترک کرده می‌توانند و کار از دست رفته خود را نيز دوباره بدست آورده می‌توانند، به همین خاطر شامل پرسونل ما شد."

کاکا فیض گل با معتادین از زمان بستری شدن تا خارج شدن از این مرکز صحی در مراحل مختلف درگیر است. وی برای تشویق کردن معتادین به تداوی با تیم ساحوی به جمع آوری معتادین نیز می‌رود. غلام مجتبی و شاه میرزا دو معتادی هستند که از کاروی ستایش می‌کنند.

او می‌گوید: "به نظرم همین یک خدمت کلان است که اول داخل مرکز می‌شویم، معتادین را خوب منظم تلاشی می کند تا آنان هنگام داخل بستر شدن مواد مخدر را با خود به داخل مرکز نیاورند، اولین کوشش وی همین است."

او می‌افزاید: "از هرنگاه از داکتران خوش استیم. از همکاران دیگر آنان تا هنوز کدام بدی ندیدیم و بسیار خوش استیم. یک مسئله خوب این است که چیزی بنام مواد مخدر به داخل مرکز آورده نمی‌شود."

کاکا فیض گل می‌گوید، اگر یک معتاد تصمیم قاطع به ترک مواد مخدر بگیرد به آن موفق می‌شود و زنده‌گی اش مانند او تغییر خواهد کرد. فیض گل پس از ترک اعتیاد با دوازده هزار افغانی معاش‌اش توانسته به پسرش کلانش عروسی کند و همزمان به او موتر سایکل باربری خریده تا مصروف کار شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:20 0:00
لینک مستقیم

گزارش: فرید حلیمی

XS
SM
MD
LG