لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۱

ترمپ گارد ملی امریکا را وظیفه داد تا در ایجاد مراکز طبی کمک کند


دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا گارد ملی این کشور را وظیفه داد تا در ایجاد مراکز طبی فدرال کمک کرده و صدها تُن وسایل طبی را در اختیار مردم سه ایالتی قرار دهند که از ویروس کرونا متضرر شده اند.

رئیس جمهور ترمپ این اقدامش را دیشب در یک کنفرانس ۹۰ دقیقه‌ای خبری در قصر سفید اعلام کرد.

آقای ترمپ افزود که گارد ملی قومانده ولایاتی را به دوش خواهد داشت که ایالت‌های آنها حدود ۵۸ درصد تمام مصاب شده‌گان به بیماری کوید ۱۹ را دارند.

ترمپ گفت: "ما در یک آزمون بزرگ ملی قرارداریم. دو هزار بستر به کالیفرنیا می‌رود و هزار هزار به نیویارک و واشینگتن."

نیویارک بیشترین مصاب‌شدگان ویروس کرونا را دارد و بل دی بلاسیو شاروال بزرگ‌ترین شهر امریکا یعنی نیویارک گفته است در چند روز آینده با کمبود خطیر وسایل طبی مواجه خواهند شد.

ترمپ قبلاً اقدامات بزرگ را برای نیویارک و واشنگتن تصویب کرده بود و دیروز کالیفورنیا را نیز شامل این تدابیر ساخت - جایی‌که در آن بر اساس تخمین پوهنتون هاپکنس بیش از ۱۶۴۰ تن به کرونا مصاب اند.

چندین والی به شمول اندرو کومو والی نیویارک از ترمپ خواسته اند تلاش‌ها برای در دسترس گذاشتن وسایل طبی را ملی بسازد و ادعا کرده اند که اکثر والی‌های ۵۰ ایالت امریکا برای خریداری آنچه وسایل طبی موجود در رقابت بوده اند.

ترمپ همچنان گفته است تا چند هفته آینده کشتی بزرگ طبی قوای بحری امریکا مسمی به مرسی از لاس انجلس حرکت خواهد کرد و کشتی کمفورت به ساحل اتلانتیک خواهد رفت. بیش از سوم حصه باشنده‌گان این ایالت‌های متضرر در مراحل و انواع مختلف قرنطین قرار دارند به‌شمول نیویارک شیکاگو و لاس انجلس.

ایالات متحده در بخش معاینات کرونا عقب قرار داشته است. مایک پنس معاون رئیس جمهور ترمپ دیروز در عین کانفرانس خبری گفت ۲۵۴ هزار امریکایی تاحال معاینه شده اند و یک دور دیگر از معاینات که نتایج آن ظرف ۴۵ دقیقه معلوم خواهد شد تا پایان هفته آینده صورت خواهد گرفت.

قرار است ناوقت امروز در سنای امریکا برای تصویب یک بسته مالی ۱.۷ تریلیون دالری برای مبارزه با ویروس کرونا برای بار دوم رای‌گیری شود.

این بسته نجات مالی در رای‌گیری قبلی به روز یک‌شنبه از سوی دموکرات‌ها رد شد.

آنها جمهوری‌خواهان را متهم می‌کنند که برای محافظت از میلیون‌ها کارگر امریکایی کار کافی نکرده و در بهبود خدمات صحی کند بوده اند.

قابل ذکر است که ۳۳ هزار تن در امریکا به کرونا مصاب شده و تاحال بیش از ۴۰۰ تن از اثر آن جان داده اند.

XS
SM
MD
LG