لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۳

ویسا: پومپیو در نقش جان کیری


آرشیف
آرشیف

بیشتر روزنامه‌های چاپ امروز کابل به موضوع سفر وزیر خارجۀ امریکا به کابل و دیدارش با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله و همچنین افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا پرداخته اند.

  • ویسا

روزنامۀ غیردولتی ویسا در عنوان سرمقاله‌اش نوشته است که پومپیو در نقش جان کیری.

در ادامۀ سرمقاله آمده است که سرانجام مایک پومپیو، وزیر خارجۀ امریکا دیروز دوشنبه به کابل آمد تا ماموریت جان کیری را انجام دهد و جنجال‌های انتخاباتی را حل کند.

سرمقاله‌نویس نوشته است که پومپیو با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله دیدارهای جداگانه داشته و در پایان هم نشست مشترکی با هر دو داشته، اما جزئیات این نشست همگانی نشده است.

به باور سرمقاله‌نویس، گفته می‌شود که هر دو طرف با لبخند در این نشست ظاهر شدند، مانند تصویر ماندگار ۲۰۱۴ که پس از توافق‌شان با دخالت جان کیری ثبت شده بود.

ویسا اما در مطلب دیگرش نوشته که این نشست بی‌نتیجه به پایان رسیده است.

وزارت خارجۀ امریکا دیشب در واکنش به بی‌نتیجه‌ بودن این نشست با صدور اعلامیه‌یی از کاهش یک میلیارد دالری کمک‌هایش خبر داد.

  • هیواد

روزنامۀ دولتی هیواد در بارۀ سفر مایک پومپیو نوشته که شماری از طرف‌های مغرض سفر آقای پومپیو را به سال ۲۰۱۴ ربط داده اند که گویا امریکا بار دیگر نظام افغانستان را تعیین می‌کند و عبدالله عبدالله را که نتیجۀ انتخابات را نمی‌پذیرد، در حکومت شریک می‌سازد.

سرمقاله‌نویس هیواد نوشته است، مردم افغانستان این بار از رئیس جمهور شان نه این توقع را دارند و نه هم به این دلیل در انتخابات اشتراک کرده اند.

  • هشت صبح

روزنامۀ هشت صبح به موضوع انتشار ویروس کرونا در افغانستان پرداخته است.

در سرمقالۀ این روزنامه آمده است که باید به توصیه‌های وزارت صحت عامه توجه شود.

سرمقاله‌نویس در ادامه نوشته است، وزارت صحت عامۀ افغانستان در بارۀ افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در این کشور هشدار داده است و نیاز است که حکومت افغانستان هم مانند حکومت‌های دیگر کشورها در این بخش تدابیر جدی اتخاذ کند.

هشت صبح تأکید کرده است که شهرهای بزرگ مانند هرات و کابل باید تعطیل شوند.

XS
SM
MD
LG