لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۹

شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در ایران نزدیک به دو هزار تن رسید


شمار از افراد مبتلا به کووید 19 در یکی از شفاخانه های ایران
شمار از افراد مبتلا به کووید 19 در یکی از شفاخانه های ایران

همسایۀ غربی افغانستان، از افزایش شمار وقایع مثبت ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر می‌دهد.

این افزایش زنگ خطری برای افغانستان دانسته می‌شود زیرا روزانه صد‌ها تن از ایران باز می‌گردند.

تلفات یک شبانه روز، از سوی وزارت صحت ایران ۱۲۲ تن اعلام شده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی این وزارت سه‌شنبه (۲۴ مارچ) در یک نشست گفت که علاوه بر تلفات سنگین، نزدیک به ۲۵ هزار تن در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

او گفت: " ۱۹۳۴ تن تا پیش از چاشت امروز در نتیجۀ ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایران جان‌های شانرا از دست داده اند. بیش از ۲۴،۸۱۱ تن دیگر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را تا ظهر امروز در سرتاسر کشور ثبت کردیم."

به بیش از نیمی از کارمندان دولت ایران هم از سوی رئیس جمهور حسن روحانی دستور داده شده تا در خانه‌های‌شان بمانند و از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند.

با کاهش اندک در سایر کشور‌های جهان، ایران در روز‌های گذشته شدیداً از ویروس کرونا متاثر شده است.

در یک فرمان دیگر، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز سه‌شنبه در سخنرانی از طریق تلویزیون آن کشور، مدت آزادی زندانیانی را که به صورت موقت از بند رها شده اند، تا ۱۸ ماۀ اپریل تمدید کرد.

حکومت ایران در نهم ماۀ مارچ، حدود ۷۰ هزار زندانی را از بند به صورت موقت رها کرده بود.

ایالات متحده پیشنهاد کمک‌های بشری را با ایران مطرح کرده تا با ویروس کرونا مبارزه کند اما تهران این کمک‌ها را رد کرده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفته که اگر واشنگتن می‌خواهد با تهران در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ همکاری کند، تحریم‌ها بر ایران را بردارد.

ایالات متحدۀ امریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی از توافق هسته‌ای شش قدرت جهان با ایران بیرون شد و سپس تحریم‌های گسترده را بر آن کشور وضع کرد.

این اقدام باعث افزایش تنش‌های شدید میان دو جانب شد و پیش از گسترش ویروس کرونا، امریکا و ایران تا حد رویارویی نظامی نزدیک شده بودند.

XS
SM
MD
LG