لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۶

محکوم کردن حمله بر ظریفه غفاری؛ 'صلح‌خواهان آینده‌سازان افغانستان اند'


مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا
مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا

مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا حمله بر ظریفه غفاری شاروال میدان شهر مرکز ولایت میدان وردک را محکوم کرده‌است.

خانم غفاری که اخیراً برنده جایزه بین‌المللی شجاعت از سوی وزارت خارجه امریکا شد به روز یکشنبه در کابل مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت، ولی نجات یافت.

مایک پومپیو دیروز سه‌شنبه در یک پیام تویتر حمله بر ظریفه غفاری را بزدلانه خوانده و نوشته است "آینده افغانستان نزد کسانی نهفته است که خواهان صلح و حل سیاسی اند نه آن‌هایی‌که با خشونت و وحشت زنان افغان را تهدید می‌کنند."

ظریفه غفاری بعد از این حمله به رادیو آزادی گفت: "پیام من به زنان افغان به خصوص زنانی‌که از خانه می‌برآیند؛ به جامعه و مردم خدمت می‌کنند این است که هرگز نترسید! هیچ وقت به عقب نروید! بگذارید حداقل بعد از امروز صداهای ما شنیده شود. این وطن از ما است، ما مالک این وطن هستیم."

هرچند مسئولیت این حمله را کدام کسی یا گروهی بدوش نگرفته، اما خانم غفاری گفت که این حمله از سوی دشمنان کشور، مردم، جمهوریت، اسلامیت و افغانیت شده‌‌است.

پولیس کابل ناوقت روز یکشنبه گفت تلاش‌ها برای ردیابی حمله کنندگان ادامه دارد.

ظریفه غفاری به تاریخ چهارم ماه مارچ جایزه معتبر بین‌المللی شجاعت را که سالانه از سوی وزارت خارجه امریکا برای زنان شجاع جهان اعطا می‌شود در واشنگتن به دست آورد.

ظریفه غفاری حین دریافت جایزه در واشنگتن.
ظریفه غفاری حین دریافت جایزه در واشنگتن.

غفاری که خبرنگار اسبق یک رادیو بود در ۲۶ سالگی به‌حیث شاروال میدان شهر تقرر یافت و با موجودیت موانع موجود سد راهش و تهدیدات مختلف وظیفه‌اش را آغاز کرد و تا امروز کارهای زیادی را برای میدان شهر انجام داده و با مشکلات این شهر برخورد می‌کند.

XS
SM
MD
LG