لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۴

بیش از ۳۰ هزار قربانی کرونا در جهان؛ حدود دو سوم این قربانیان در اروپا اند


آرشیف
آرشیف

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده‌است که حدود دو سوم حصه‌ای این قربانیان در اروپا اند.

اسپانیا یکی از متضررترین کشورهای جهان از ویروس کرونا دیروز سه شنبه (۲۹ مارچ) از ۸۳۸ مرگ جدید از اثر این ویروس خبر داد که بیشترین رقم جان داده‌گان در یک روز می‌باشد. با این رقم تعداد قربانیان 'کووید-۱۹' یا ویروس کرونا در اسپانیا ۶۵۲۸ تن رسید.

به‌گفته‌ی وزارت صحت اسپانیا، شمار مصاب شده‌گان کرونا در این کشور از حدود ۷۲۲۵۰ به حدود ۷۸۸۰۰ تن رسیده‌است.

پدرو سانچیز، صدراعظم اسپانیا
پدرو سانچیز، صدراعظم اسپانیا

پدرو سانچیز صدراعظم اسپانیا روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت: "این روزهای دشوار است، روزهای غم‌بار، روزهای خیلی تلخ، ولی روزهای تصمیم گیرنده، زیرا روزهای اند که ما را آزمایش کرده و وزن می‌کند. در آینده این روزهای دشوار را به یاد خواهیم آورد، روزهایی را که با هم یکجا مقاومت کردیم و اسپانیا بر این چالش غلبه کرد."

اسپانیا گفته است که نیروهای مسلح‌اش را برای انتقال اجساد قربانیان مؤظف می‌کند. اسپانیا چهارمین کشور جهان با بیشترین رقم مصاب شده‌گان به کرونا است.

ایتالیا
ایتالیا

متضررترین کشور اروپایی از کرونا ایتالیاست که دیروز (۲۹ مارچ) شمار قربانیان کرونا در آن به بیش از ۱۰ هزار تن رسیده بود.

پوهنتون جانز هاپکنز در امریکا می‌گوید که در سراسر جهان حدود ۶۷۰ هزار تن به کرونا مصاب شده‌اند.

در ایالات متحده، رئیس جمهور دونالد ترمپ، به دنبال فشارهای شدید سیاسیون محلی، از تصمیم قرنطین ایالت نیویارک منصرف شد. در امریکا که معاینات کرونا در آن ناوقت‌تر از کشورهای دیگر آغاز شد، حدود ۱۲۴ هزار نفر به کرونا آلوده شده‌اند که بلندترین رقم مصاب شده‌گان در جهان است.

ترمپ روز شنبه در یک پیام تویتر نوشت: "بجای قرنطین یک دستور قوی سفر کارمندان صحی جهت جلوگیری از این ویروس به نیویارک، نیوجرسی و کنه‌تیکت داده خواهد شد."

ترمپ قبلاً گفته بود که شاید قرنطین را در ایالت نیویارک اعلان کند، زیرا تقریباً نصف مصاب شده‌گان به کرونا در امریکا در نیویارک و بخش‌های از نیوجرسی و کنه‌تیکت می‌باشند.

ولی "اندرو کومو" والی نیویارک و "فیل مورفی" والی نیوجرسی گفتند، این اقدام ترس و سراسیمه‌گی را در مردم باعث شده و بازارهای مالی را با خطر مواجه خواهد کرد.

کومو گفت: "قرنطین عمل مضحک و غیر امریکایی خواهد بود."

بدتر شدن وضعیت از درک کرونا در امریکا باعث شد که ترمپ روز جمعه، یک بسته‌ی مالی دو تریلیون دالری را برای مبارزه با کرونا امضا کند.

وی همچنان دستورالعملی را امضا کرد که بر اساس آن شرکت بزرگ "جنرال موتورس" وینتیلاتورهای شدیداً مورد نیاز را در یک اقدام عاجل تولید می‌کند.

تمام شرکت‌های دیگر موترسازی امریکا این کار را به شکل داوطلبانه می‌کردند.

ترمپ یک دستور دیگر را نیز امضا کرد که به پنتاگون اجازه می‌دهد سربازان پیشین و اعضای گارد ملی را برای وظیفه آماده داشته باشد.

در پاکستان مقام‌ها از ۱۲۱ قضیه‌ی جدید کرونا در ۳۶ ساعت گذشته خبر داده‌اند.

تا ناوقت دیروز ۱۵۲۶ تن در پاکستان مصاب به کرونا بودند و تا حال ۱۳ تن از اثر آن جان داده‌اند.

ظفر میرزا وزیر صحت پاکستان دیروز گفت، بیش از ۷۰ درصد مصاب شده‌گان به کرونا در این کشور زایرینی اند که از ایران برگشته اند.

ایران
ایران

ایران به نوبه‌ای خود دیروز از رسیدن شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۲۶۴۰ تن خبر داد و رقم مصاب شده‌گان را بیش از ۳۸۳۰۰ تن خواند.

از سوی دیگر باشنده‌گان شهر ووهان چین که کرونا از همان‌جا منشا گرفته، حدود ۷۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مصاب کرده و ۳۰ هزار تن را به کام مرگ برد، بعد از قرنطین دو ماهه، دوباره به زندگی عادی برگشته اند.

شهر ووهان چین
شهر ووهان چین

چین به روز شنبه از ۵۴ قضیه‌ی جدید کرونا خبر داده که به‌گفته وزارت صحت این کشور همه از خارج وارد چین شده‌اند، ولی تحلیل‌گران در مورد این ادعای چین شک دارند، زیرا رسانه‌های محلی در چین به شدت سانسور می‌شوند و دسترسی رسانه‌های خارجی به این کشور هم منع می‌باشد.

XS
SM
MD
LG