لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۲

حمله طالبان در تخار؛ ۱۶ پولیس محلی کشته و ۵ تن دیگر زخمی شده‌اند


آرشیف، تخار
آرشیف، تخار

منابع محلی در تخار می‌گویند که در پی حمله گروه طالبان، ۱۶ پولیس کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند. یک عضو شورای ولایتی تخار گفته که این نیروها در پی کمین طالبان کشته شدند. یک منبع پولیس تعداد کشته‌شدگان را ۱۳ نفر گفته است.

کمین مرگ‌بار گروه طالبان علیه نیروهای پولیس در ولسوالی خواجه غار ولایت تخار، در بحبوحه موجی از حمله‌های طالبان به اهداف دولتی.

محمداعظم افضلی، مُنشی شورای ولایتی تخار می‌گوید که نیروهای پولیس در حال بازگشت از مراسم عروسی فرمانده خود بودند که با کمین جنگجویان گروه طالبان مواجه شدند.

آقای افضلی گفت: "قوماندان امنیه ولسوالی خواجه‌غار عروسی داشته. تعداد زیادی از نیروهای امنیتی به خاطر تأمین خانه قوماندان امنیه جمع می‌شوند. طالبان در مسیر راه به نیروهای دولتی کمین افراز می‌کنند. زمانی ‌که نیروهای دولتی دوباره به‌طرف قطعات‌شان حرکت می‌کنند، با کمین طالبان مواجع می‌شوند و در نتیجه ۱۶ نفر از پولیس محلی کشته و ۵ نفر هم زخمی می‌شوند. طالبان دوباره از ساحه متواری می‌شوند".

با این حال یک منبع معتبر امنیتی پولیس تخار به‌شرط عدم افشای نامش به‌ رادیو آزادی گفت که دیشب (یک‌شنبه ۱۰ حمل) طالبان در مسیر خانه فرمانده پولیس خواجه‌غار کمین گرفته‌ بودند و با رسیدن نیروهای دولتی، با آن‌ها درگیر شدند. به گفته این منبع، در این درگیری ۱۳ پولیس کشته شدند و فرمانده پولیس زخمی شد.

به گفته او، با رسیدن نیروهای کمکی، طالبان از محل درگیری فرار کردند.

از جانبی هم محمدجواد هجری، سخنگوی والی تخار گفت که در این درگیری به هر دو طرف تلفاتی وارد شده، اما او درباره تعداد آن‌ها توضیح نداد.

محمدجواد هجری سخنگوی والی تخار
محمدجواد هجری سخنگوی والی تخار

آقای هجری گفت: "درگیری شده. برای فعلاً دشمن از منطقه به عقب زده شده‌است. نیروهای کمکی هم در ساحه مستقر شده‌اند. تلفات به هر دو طرف وارد شده‌است."

شماری از ساکنان ولسوالی خواجه غار به رادیو آزادی گفتند که در این درگیری به نیروهای پولیس تلفاتی وارد شده‌است.

گروه طالبان تا حال در این مورد اظهار نظر نکرده‌است.

ولسوالی خواجه‌غار در ۵۰ کیلومتری شمال شهر تالقان، مرکز ولایت تخار موقعیت دارد. این ولسوالی در چهار سال گذشته سه بار بین طالبان و دولت دست به دست شده‌است.

XS
SM
MD
LG