لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۷

انتقاد رئیس عمومی رادیو آزادی از حکومت تاجکستان


جیمی فلای رئیس عمومی رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی
جیمی فلای رئیس عمومی رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی

جیمی فلای رئیس عمومی رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی، حکومت تاجکستان را مورد انتقاد قرار داده است که جلو خبرنگاران این نهاد خبری را در بخش پوشش خبری ویروس همه‌گیر کرونا در تاجکستان گرفته است.

فلای مأیوسی اش را به سبب تلاش‌های حکومت تاجکستان جهت مداخله در فعالیت‌های خدماتی رادیو آزادی در تاجکستان در حالی ابراز داشته است که به سبب بحران جاری ویروس کرونا، دسترسی مردم به معلومات نسبت به هر وقت دیگر ضروری است.

جیمی فلای رئیس عمومی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی مخالفتش را با وزیر خارجه تاجکستان سراج الدین مهرالدین دیروز سه‌شنبه در یک نامه ابراز داشت.

نامه رئیس عمومی رادیو آزادی/رادیو اروپای آزادی به وزارت خارجه تاجکستان
نامه رئیس عمومی رادیو آزادی/رادیو اروپای آزادی به وزارت خارجه تاجکستان

نامه جیمی فلای به وزیر خارجه تاجکستان در حالی فرستاده شده که قرار است این وزارت امروز در مورد دادن اعتبار نامه (مجوز) به بخش تاجکی رادیو آزادی که از دیر به این طرف انتظار آن می‌رود تصمیم بگیرد.

وزارت خارجه تاجکستان از اواخر ماه اکتوبر سال گذشته به این طرف صدور اعتبارنامه های کارمندان رادیو آزادی در تاجکستان را به حالت تعلیق در آورده است.

وزارت خارجه تاجکستان به تاریخ ۲۱ جنوری گفت اعتبارنامه یا مجوز خبردهی به چهار کارمند رادیو آزادی در داخل تاجکستان به شمول یک راننده را صادر کرده است. تا حال تصمیمی در مورد اعتبارنامه های هفت خبرنگار به شمول دو رئیس اسبق دفتر محلی رادیو آزادی در دوشنبه گرفته نشده است.

جیمی فلای رئیس عمومی رادیو آزادی گفت مقامات در تاجکستان به خبرنگاران رادیوی آزادی در این کشور اجازه دیدار را نمی‌دهند و از کنفرانس‌های خبری مقامات صحی آن‌ها را محروم ساخته اند.

جیمی فلای گفت: "ما مشکوک هستیم که شاید گزارش‌دهی فعالانه ما در مورد ویروس کرونا باعث آن شده است که صفحه انترنتی رادیو آزادی هفته گذشته در تاجکستان ممنوع شد و پوشش‌های خبری‌اش هم مورد سانسور قرار گرفته است که این برای ما خیلی عجیب است."

رادیو آزادی نقش مهمی را در خبردهی در تاجکستان فقیر بازی می‌کند کشوری‌که همسرحد با چین و افغانستان است.

منتقدین حکومت تاجکستان را به سبب گزارش‌دهی نادرست در مورد کرونا مورد انتقاد قرار داده و می‌گویند، مقامات تاجک موجودیت این ویروس در آن کشور را اعتراف نمی‌کنند و قضیه های کرونا را به نام امراض دیگر ثبت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG