لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۱

طیارۀ حامل وسایل و تجهیزات طبی روسیه به امریکا رسید


مقام‌های امریکایی رسیدن یک طیارۀ حامل وسایل و تجهیزات طبی از روسیه را تائید کردند.
مقام‌های امریکایی رسیدن یک طیارۀ حامل وسایل و تجهیزات طبی از روسیه را تائید کردند.

ایالات متحدۀ امریکا رسیدن یک طیارۀ حامل وسایل و تجهیزات طبی را تائید کرد که از روسیه خریداری شده است.

این وسایل و تجهیزات که دستگاه‌های‌کمکی برای تنفس و تجهیزات محافظتی شخصی را شامل می‌شود، برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا لازم بوده و دیروز (چهارشنبه، اول اپریل) در اختیار آژانس مدیریت امور اضطراری ایالات متحدۀ امریکا در نیویارک قرار داده شد.

مورگن اورتیگس سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا، خریداری این وسایل و تجهیزات طبی از روسیه را پیامد صحبت تیلیفونی ۳۰ مارچ رئیس جمهور دونالد ترمپ با همتای روسی‌اش ولادیمیر پوتین خوانده، گفت: "هر دو کشور در گذشته در شرایط بحرانی کمک‌های بشردوستانه را به یکدیگر ارائه کرده اند و بدون شک که در آینده نیز این کار را می کنند."

مورگن اورتیگس سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا
مورگن اورتیگس سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا

به گفتۀ وی، اینک زمان همکاری برای پیروزی بر دشمن مشترک است که جان همه را تهدید می‌کند.

در اظهارات خانم اورتیگس گفته نشده است كه ایالات متحدۀ امریکا برای خریداری این تجهیزات چقدر پول را پرداخت كرده است.

شماری از منتقدین مسکو هشدار داده اند که روسیه از کمک‌ها به حیث بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی، پخش اطلاعات نادرست و ترویج هراس در خارج و تقویت موقف ولادیمیر پوتین در داخل آن کشور، استفاده می‌کند.

مورگن اورتیگس سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا همچنان گفته است، کشورهای عضو گروه «جی ۲۰» در هفتۀ گذشته توافق کردند که به‌طور مشترک با ویروس کرونا مبارزه خواهند کرد. روسیه و ایالات متحدۀ امریکا عضویت گروه جی ۲۰ را دارند.

قبل از این در اول اپریل، مأموریت روسیه در سازمان ملل اعلام كرده بود كه یك طیارۀ باربری روسی حامل تجهیزات طبی به‌میدان هوایی جان اف.‌كندی در نیویورك فرود آمده است.

نیویارک از شیوع ویروس کرونا شدیداً متاثر شده است. بیش از ۸۳.۷۰۰ تن در نیویارک به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد تلفات ناشی از آن حدود دو هزار تن بوده است.

مقام‌‍‌های محلی در مورد کمبود وسایل محافظتی شخصی و تجهیزات نجات دهندۀ زندگی ابراز نگرانی کرده اند.

بیل دو بلاسیو شاروال نیویورک گفته است، آنها در هفتۀ آینده به میلیون‌ها ماسک صورت و هزاران تن دیگر به دستگاه‌های کمکی برای تنفس یا ماسک‌های آکسیجن، نیاز دارند.

بیل دو بلاسیو شاروال نیویورک
بیل دو بلاسیو شاروال نیویورک

در اوایل صبح اول اپریل، تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحدۀ امریکا از چهار هزار تن گذشت.

براساس ارقام تائید شده، تعداد موارد ابتلا به‌ویروس کرونا در روسیه در روزهای اخیر افزایش یافته، اما هنوز هم کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.

تا اوایل صبح اول اپریل، مقام‌های روسیه، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در آن کشور را ۲۷۷۷ و تعداد تلفات ناشی از آن را ۲۴ تن گزارش داده بودند.

XS
SM
MD
LG