لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۳

دیدبان حقوق بشر در مورد وضعیت کارگران در پاکستان ابراز نگرانی کرده است


نشان سازمان دیدبان حقوق بشر
نشان سازمان دیدبان حقوق بشر

سازمان دیدبان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) که در نیویورک مستقر است از حکومت پاکستان خواسته است تا به‌خاطر جلوگیری از تاثیر همه‌گیری(پاندمیک) ویروس کرونا (کووید-۱۹)​ بر کارگران صدمه‌پذیر آن کشور، اقدامات سریع را روی دست بگیرد.

براساس گزارش پوهنتون جانز هاپکنیز امریکا، حدود ۲۳۰۰ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در پاکستان تائید شده و ۳۱ تن در نتیجۀ ابتلا به آن جان هایشان را از دست داده اند.

اما سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید، احتمال دارد رقم اصلی موارد ابتلا به ویروس کرونا در پاکستان خیلی زیادتر از این باشد، چون امکانات آزمایشات طبی در آن کشور، محدود است.

کارگران پاکستانی در حال کار کردن در یک کارخانه تولید پوشاک
کارگران پاکستانی در حال کار کردن در یک کارخانه تولید پوشاک

به گفتۀ هیومن رایتس، مقام‌های پاکستان باید اقدامات فوری را به‌خاطر کاهش تأثیرات اقتصادی ویروس (کووید-۱۹) بر آسیب پذیرترین کارگران آن کشور انجام دهند.

مقام‌های مرکزی و منطقوی پاکستان برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت‌های جزئی یا کامل را در آن کشور وضع کرده اند و همۀ مشاغل تولیدکننده کالاهای غیراساسی در آن کشور، مسدود شده است.

به نوشتۀ مرکز خبری رادیو آزادی، تخمین می‌شود که بین ۱۲.۳ میلیون و ۱۸.۵ میلیون تن در بخش‌های مختلف پاکستان وظایف شان را از دست دهند.

سازمان دیدبان حقوق بشر همچنان گفته است، دولت پاکستان باید راه هایی را برای محافظت از افراد آسیب‌پذیر پیدا کند که از دست دادن درآمد باعث می‌شود که آنها را به سوی فقر بیشتر سوق یابند. این کار باعث خودداری آنها از قرنطین و دوری اجتماعی به‌خاطر جلوگیری از گسترش ویروس خواهد شد.

براد آدامز مسئول بخش آسیا در سازمان دیده بان حقوق بشر گفته است، دولت پاکستان باید تدابیری اتخاذ کند که از بین رفتن وسیلۀ امرار معاش و درآمد، صحت کارگران در آن کشور را با تهدید مواجه نکند.

نشان سازمان دیدبان حقوق بشر
نشان سازمان دیدبان حقوق بشر

به گفتۀ آقای آدامز، کسانی‌که از لحاظ اقتصادی در پاکستان در حاشیه قرار دارند، در زمرۀ آسیب پذیرترین گروه هایی اند که از شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) متاثر شده اند و دولت پاکستان فوراً باید راه هایی را برای حافظت از آنها بیابد.

XS
SM
MD
LG