لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۷

رهبر بخش خراسان گروه داعش با شماری از همکارانش بازداشت شده اند 


اسلم فاروقی رهبر بخش خراسان گروه داعش
اسلم فاروقی رهبر بخش خراسان گروه داعش

ریاست امنیت ملی افغانستان می‌گوید که رهبر بخش خراسان گروه داعش با شماری از همکارانش بازداشت شده اند.

عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر بخش خراسان گروه داعش بازداشت شد.

یک منبع امنیت ملی به رادیو آزادی گفت که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی با دو قومندان دیگر این گروه و ۱۹ تن از همکارانش بازداشت شده اند.

امنیت ملی افغانستان همچنان با پخش خبرنامه‌ای گفته که قاری زاهد مشهور به معاذ و سیف‌الله مشهور به "ابو طلحه پاکستانی" در نتیجه یک عملیات نیروهای امنیت ملی افغانستان دستگیر شده اند.

ریاست امنیت ملی می‌گوید که اسلم فاروقی در اعتراف‌های نخستین خود از ارتباطات گسترده سازمان‌های استخباراتی منطقه‌ای با شاخه خراسان گروه داعش سخن گفته؛ اما در مورد این‌که با سازمان‌های استخباراتی کدام کشور روابط داشته اند توضیح داده نشده است.

اسلم فاروقی رهبر بخش خراسان گروه داعش
اسلم فاروقی رهبر بخش خراسان گروه داعش

در اعلامیه‌ای امنیت ملی افغانستان آمده است که اسلم فاروقی باشنده اصلی قریه آخندزادگان منطقه اورکزی اجنسی بوده و پیش از این به‌عنوان مسئول نظامی شهر پشاور و فرمانده گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار فعالیت داشت.

به گفته ریاست امنیت ملی افغانستان، پس از کشته شدن ابو سعید باجوری اسلم فاروقی به‌حیث والی نام نهاد گروه داعش در افغانستان تعیین شده بود و با لشکر طیبه، شبکه حقانی و برخی گروه‌های تروریستی دیگر روابط نزدیک داشت.

اما ریاست امنیت ملی افغانستان در مورد این‌که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر بخش خراسان گروه داشت با همکارانش کی و در کجا بازداشت شده اند، چیزی نگفته است.

گروه داعش در این اواخر یک رشته حملات انتحاری و انفجاری را در کابل و برخی از ولایت‌های افغانستان انجام داده است.

مسئولیت حمله بر درمسال سیکهـ‌ها در شهر کهنه کابل را که در آن ۲۵ تن کشته و شماری هم زخمی شدند نیز گروه داعش برعهده گرفت.

تصویر پس از حمله بر درمسال سیکهـ‌ها در شهر کهنه کابل
تصویر پس از حمله بر درمسال سیکهـ‌ها در شهر کهنه کابل

گروه داعش همچنین مسئولیت حمله بر مراسم سالیاد عبدالعلی مزاری درغرب شهر کابل را که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت پذیرفته است.

XS
SM
MD
LG