لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۱

بیشتر افرادی که در کابل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در غرب این شهر هستند


سخنگوی وزارت صحت عامه روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت این ویروس در تمام کابل پخش شده است
سخنگوی وزارت صحت عامه روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت این ویروس در تمام کابل پخش شده است

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده که بیشتر افرادی که در کابل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در غرب این شهر هستند.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه روز دوشنبه (۱۸ حمل) در یک نشست خبری گفت: "این ویروس در تمام کابل پخش شده است، اما بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند، غرب کابل هستند."

آقای مایار افزود: "واقعات ویروس کرونا در تمام کابل است، اما متاسفانه واقعات مثبت آن بیشتر از غرب کابل است. بنابراین، از مردم نجیب غرب کابل خواست ما این است که از تجمع جلوگیری کنند، حفظ‌الصحه فردی را رعایت کنند. دوستانی که از ایران آمده باشند و مراجعه نکرده باشند، به مرکز تشخیصه ما باید مراجعه کنند. در صورتی که علایم داشته باشند، شفاخانه افغان-جاپان در خدمت‌شان است."

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان
وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان

وحیدالله مایار همچنین گفت که یک داکتر یک شفاخانه خصوصی در اثر بیماری کووید-۱۹ درگذشته است.

به گفته او، از ۲۰ داکتر دیگری که با او تماس داشته‌اند، آزمایش گرفته می‌شود.

وزارت صحت عامه می‌گوید، تا کنون ۳۶۷ تن در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ تن بهبود یافته و ۱۰ تن هم در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

حکومت افغانستان به روز شنبه هفته گذشته، کابل را برای سه هفته قرنطین اعلام کرد، اما برای شفاخانه‌ها، دوافروشی‌ها، نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها مواد خوراکی اجازه فعالیت داد. وزارت داخله افغانستان می‌گوید تاکنون ۵۰ موتر شهری به دلیل رفت‌وآمد غیرضروری متخلف دانسته شده جریمه شده‌اند.

برخورد تیم‌های سیار نظارتی پولیس با وضعیت شهر متفاوت است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
برخورد تیم‌های سیار نظارتی پولیس با وضعیت شهر متفاوت است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گفته سخنگوی وزارت داخله، یک هزار راننده‌ای که خلاف اعلام کمیته حالت اضطرار بیشتر از چهار سرنشین داشتند، توصیه ترافیکی گرفته‌اند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که برخورد تیم‌های سیار نظارتی پولیس با وضعیت شهر متفاوت است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان
طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان

آقای آرین در این مورد افزود: "به تعداد نزدیک به ۲۵۰۰ دوکان، ۵۵ حمام، ۱۵ رستورانت در نواحی مختلف شهر کابل، که خلاف فیصله کمیته اضطرار فعالیت داشتند، از سوی تیم‌های نظارتی و پولیس مسدود شده‌اند. به آنها توصیه شده که در روزهای آینده این مقرره را نشکنند. این روند در روزهای آینده همچنین ادامه دارد."

سخنگوی وزارت داخله از مردم در کابل خواسته که مقررات قرنطین را برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا رعایت کنند و در شهر رفت‌وآمد نکنند.

وزارت صحت عامه پس از گسترش ویروس کرونا در افغانستان، چندین بار از مردم خواست که شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند و برای جلوگیری از گسترش این ویروس در خانه بمانند.

XS
SM
MD
LG