لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۷

سهیل شاهین: تیم تخنیکی طالبان در ملاقات امروز شرکت نمی‌کند


سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر
سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر

دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید، تیم تخنیکی این گروه سر از امروز سه‌شنبه در ملاقاتِ به گفتۀ این دفتر "بی حاصل" در مورد رهایی زندانیان اشتراک نمی‌کند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اوایل امروز سه‌شنبه در حساب توییتر خود نوشته است: "طالبان تیم تخنیکی خود را برای تصدیق و تثبیت زندانیان به کابل فرستاد."

شاهین نوشته است، قرار بود مطابق توافقتنامه و وعده، رهایی زندانیان آغاز شود.

اما به گفتۀ شاهین، رهایی زندانیان تاکنون به بهانه‌های گوناگون به تعویق افتاده است.

یک روز پیش از این تویت شاهین، عبدالمتین بیگ رئیس اداره مستقل ارگان‌های محلی گفت، حکومت افغانستان ۴۰۰ زندانی گروه طالبان را برای رهایی آماده کرده، اما طالبان، به گفته او "به لجاجت خود ادامه می‌دهند" و برسر راه صلح موانع ایجاد می‌کنند.

او به روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل افزود، سفارش هیئت طالبان برای رها شدن ۱۵ تن از فرماندهان این گروه که در "جنایت‌های بزرگ بشری" دست داشته اند، پذیرفتنی نیست.

گروه طالبان هیئت سه نفری‌اش را در ۳۱ مارچ برای نظارت از روند آزاد سازی زندانیان این گروه از سوی حکومت افغانستان به کابل فرستاد.

بر بنیاد موافقتنامۀ که در اواخر ماه فبروری میان ایالات متحده و طالبان در قطر امضا شد، گفته شده است که حکومت افغانستان تا ۵ هزار زندانی طالبان و طالبان حدود هزار زندانی حکومت افغانستان را آزاد می‌کنند.

XS
SM
MD
LG