لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۵

چگونه می‌توان از فشار روانی همه‌گیر کووید-۱۹ در امان ماند؟


تعداد مبتلایان ویروس کرونا در ایالات متحده به بیش از نیم میلیون رسیده که بیشتر از هر کشور دیگر است.

در بسیاری ایالت‌های امریکا، از مردم خواسته شده که بیشتر در خانه بمانند، از اشتراک در گردهمایی‌ها بپرهیزند و تنها در صورت نیاز فوری از خانه بیرون شوند.

این وضعیت مردم را با فشار روانی مواجه کرده‌است، زیرا گسترش ویروس کرونا بر روابط اجتماعی هم تأثیر منفی برجای گذاشته است.

کین یگر، داکتر بخش صحی پوهنتون دولتی اوهایو در ایالات متحده، در صحبت با بخش انگلیسی صدای امریکا برای کاهش فشار روحی توصیه‌هایی دارد.

فرانسه، امتحان دانش آموزی از طریق آنلاین
فرانسه، امتحان دانش آموزی از طریق آنلاین

او به مردم می‌گوید: " آن‌ها می‌توانند با دیگر اعضای خانواده صحبت کنند، این را درک کنند که می‌توانند به کمک شیوه‌های عصر جدید با هم‌دیگر به تماس بوده و مصون اند."

در بسیاری خانه‌ها مردم با برقراری تماس‌های ویدیویی با اقارب و دوستان‌شان وقت خود را سپری می‌کنند و از تجارب و خاطره‌های‌شان قصه می‌کنند.

اسکات بی، داکتر در کلینک کلیولند برقراری این‌گونه تماس‌ها را از لحاظ روانی موثر می‌داند.

او در این مورد به بخش انگلیسی صدای امریکا گفت: "این را می‌دانیم که نه تنها سلامت جسمی مردم بلکه این تماس‌ها بر سلامت روحی هم تأثیر مثبت می‌گذارد. تحقیقات خوبی در رابطه با فشار‌های جسمی وجود دارد که نشان می‌دهد این‌گونه فعالیت‌ها افسردگی و اضطراب را درمان می‌کند."

زمانی که فردی تجربۀ خود را از راه دور با دیگران در میان می‌گذارد، حتی در وضعیت قرنطینه می‌تواند به مردم احساس نزدیک بودن دهد.

داکتر اسکات بی‌ به مردم توصیه می‌کند که برای سلامتی جسمی و روحی‌شان، خود را خوشحال نگهدارند و به خصوص خندیدن در چنین وضعیت نقش مهم دارد.

از همین رو برخی مردم در شماری از کشورها به خاطر دوری از افسردگی در قرنطینه، در زمان مشخص از پنجره‌ها به بیرون می‌نگرند و از دور با هم آوازخوانی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG