لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۶ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۴

رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ۶۶۵ رسید


شفاخانه ویژه تشخیص ویروس کرونا در هرات
شفاخانه ویژه تشخیص ویروس کرونا در هرات

با گذشت ۵۰ روز از ثبت نخستین رویداد مثبت ویروس کرونا در افغانستان، شمار مبتلایان به این ویروس رو به افزایش است.

مسئولان وزارت صحت عامه از ثبت ۵۸ رویداد مثبت ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر می‌دهند.

وحیدالله مایار سخنگوی این وزارت امروز دوشنبه «۲۵ حمل ۱۳۹۹» در نشست خبری در کابل می‌گوید که در حال حاضر رویدادهای مثبت کرونا در افغانستان به ۶۶۵ مورد رسیده‌است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان
وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان

آقای مایار گفت: "در جریان ۲۴ گذشته ۵۸ واقعۀ مثبت داشتیم که بیشتر واقعات در کندهار است که ۲۸ واقعه، کابل ۱۳ واقعه، هلمند ۷ واقعه، نیمروز ۶ واقعه، تخار ۳ واقعه و کندز یک واقعه که تعداد مجموعی واقعات مثبت به ۶۶۵ واقعه می‌رسد."

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامه، تا به حال ۲۱ تن در نتیجۀ ابتلا به ویروس کرونا در سراسر افغانستان جان باخته اند و ۳۸ تن از مبتلایان سلامت‌شان را دوباره به دست آورده‌اند.

مسئولان این وزارت می‌گویند، با آن‌که وضعیت در افغانستان خیلی وخیم نشده‌است، اما شهروندان باید توصیه‌های وزارت صحت عامه را جدی بگیرند و شرایط قرنطین را رعایت کنند.

در همین حال وزارت داخلۀ افغانستان از نخستین قربانی ویروس کرونا در صفوف نیروهای پولیس خبر می‌دهد.

مسئولان این وزارت می‌گویند که امیر محمد، مدیر پیژند حوزۀ هفتم پولیس کابل پس از ابتلا به ویروس کرونا و چندین روز بستری شدن در شفاخانه، دیروز جان باخت.

مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان
مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان

مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله به رادیوی آزادی می‌گوید که ۱۱ تن از همکاران این پولیس در قرنطین به سر می‌برند و نمونه‌های خون‌شان برای آزمایش به وزارت صحت عامه فرستاده شده‌است.

خانم امینی افزود: "در ساحاتی‌که این همکار ما حضور داشت، ما تعداد ۱۱ تن از همکارهایش را قرنطین کردیم و از وزارت صحت عامه هم خواستیم که نتایج آزمایش‌شان را هرچه زودتر به ما بفرستد تا ما مبتلایان‌شان را قرنطین کنیم."

بانو امینی می‌افزاید، نیروهای امنیتی در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و شهروندان باید شرایط قرنطین را رعایت کنند تا هم خودشان و هم نیروهای امنیتی از تهدید این ویروس در امان بمانند.

مسئولان وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گویند که در حال حاضر در ولایت‌های کابل، هرات، کندهار، ننگرهار و بلخ لابراتوارهای آزمایش ویروس کرونا فعال هستند و آنان تلاش می‌کنند که زمینۀ آزمایش این ویروس را در دیگر ولایت‌ها نیز فراهم کنند.

XS
SM
MD
LG