لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۶

صدراعظم هند قرنطینه عمومی را تمدید کرد


دهلی جدید در قرنطینه
دهلی جدید در قرنطینه

دومین کشور پُر جمعیت جهان، مدت قرنطینه عمومی را برای سه هفتۀ دیگر تمدید کرد و از شهروندانش خواست در خانه‌های‌شان بمانند.

نریندرا مودی صدراعظم هند امروز سه‌شنبه (۱۴ اپریل) در سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت که این تصمیم برای حفاظت از جان مردم گرفته شده تا آن‌ها با در نظرداشت شیوع سریع ویروس کرونا در آن کشور، خیلی‌ها محتاط باشند.

او گفت: "با در نظرداشت تمامی توصیه ها، تصمیم گرفته شد تا قرنطینه عمومی در هند تا سوم ماۀ می تمدید شود."

صدراعظم مودی هم‌چنان گفت، مناطقی که مرکز اصلی کرونا در هند نیستند، می‌توانند برخی کار و بار‌های ضروری را از بیستم اپریل آغاز کنند.

جامعۀ ۱.۳ میلیارد نفری هند هنگامی از گسترش ویروس کرونا خیلی نگران شد که با وجود قرنطینه عمومی، شمار مبتلایان به این ویروس از صد‌ها تن به بیش از ده هزار تن رسید.

صدراعظم هند امروز سه‌شنبه (۱۴ اپریل) هم‌چنان گفت که حکومت رهنمودی را برای رعایت قرنطینه و کمک برای نیازمندان، فردا چهارشنبه (۱۵ اپریل) نشر خواهد کرد.

نریندرا مودی صدراعظم هند
نریندرا مودی صدراعظم هند

اما او مشخصاً نگفت که با میلیون‌ها فقیر و کسانی که به کار‌های روزمزد اشتغال دارند، چه نوع کمکی فراهم خواهد شد.

تا سه‌شنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا که از سوی وزارت صحت هند تأیید شده، به بیش از ده هزار و سه صد تن رسید. تلفات این ویروس هم در هند نزدیک به ۳۴۰ تن اعلام شده است.

برخی متخصصان صحی نگرانی دارند که شاید آمار مبتلایان در هند به مراتب بلندتر باشد زیرا آزمایش ویروس کرونا در آن کشور خیلی محدود است.

کار و بار در هند که اقتصادش به ۲.۳ تریلیون دالر می‌رسد، از ۲۵ مارچ امسال متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، میلیون‌ها تن در این جریان کار و بار شانرا از دست داده اند و هیچ گونه کمک بزرگی از سوی حکومت برای آن‌ها صورت نگرفته است.

بانک جهانی می‌گوید، هند و سایر کشور‌های آسیای جنوبی، امسال شاید بدترین تجربه را در رشد اقتصادی شان، طی چهاردهه به خاطر شیوع ویروس کرونا داشته باشند.

XS
SM
MD
LG