لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۵

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۹۰۶ تن رسید


با تشخیص ۶۶ نفر جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۹۰۶ رسید.
با تشخیص ۶۶ نفر جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۹۰۶ رسید.

با تشخیص ۶۶ نفر جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۹۰۶ تن رسید. براساس گزارش وزارت صحت عامه، در یک شبانه روز گذشته ۴۵ نفر بهبود یافتند که شمار بهبود یافته‌گان به ۹۹ نفر رسید.

براساس آمار رسمی، از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان ۹۰۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۶۶ نفر آنها در یک شبانه روز گذشته تشخیص شده‌اند.

  • بالاترین رقم ابتلا در یک شبانه روز

وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ تن از متبلایان به کووید- ۱۹ در سراسر این کشور بهبود یافته‌اند.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت می‌گوید با این وجود در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۵ نمونۀ مشکوک ویروس کرونا در مراکز تشخیص این وزارت آزمایش شده که ۶۶ مورد آن مثبت بوده است.

وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه
وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه

آقای مایار افزود: "زیادتر این واقعات در کابل ثبت شده که ۲۶ واقعه است، در کندهار ۱۵، بلخ ۶، کندز ۵، ننگرهار ۱، هرات ۵، هلمند ۴، لغمان ۳ و کنر ۱ مورد به ثبت رسیده است. با ثبت این واقعات جدید شمار مجموعی واقعات مثبت در کشور به ۹۰۶ واقعه می‌رسد."

تا به حال ۹۹ تن از مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان بهبود یافته‌اند و ۳۰ تن دیگر جان باخته‌اند.

این در حالی است که منع گشت‌وگذار در شهرهای بزرگ افغانستان از جمله کابل شدیدتر شده است.

وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که اگر شهریان کابل از گشت‌وگذار غیرضروری خودداری نکنند مورد بازپرس پولیس قرار خواهند گرفت.

طارق آرین سخنگوی این وزارت می‌گوید: "وزارت امور داخله یک‌بار دیگر از شهروندان پایتخت می‌خواهد که از گشت‌وگذار غیرضروری خودداری کنند، در غیر آن مورد بازخواست پولیس قرار می‌گیرند. تنها برای کسانی که خدمات غذایی، صحی و امنیتی خواسته باشند استثنا است و دکان‌هایی هم که مواد غذایی می‌فروشند استثنا قرار می‌گیرند."

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان
طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان

وزارت صحت عامه می‌گوید که قرنطین شهرها در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا موثر بوده و این وزارت از مردم می‌خواهد که منع گشت‌وگذار را جدی بگیرند و در خانه‌های خود بمانند.

XS
SM
MD
LG